خانه تکنولوژي اختراع شیشه‌ خودتعمیر به کمک نوعی پلیمر برای موبایل توسط دانشمند ژاپنی

اختراع شیشه‌ خودتعمیر به کمک نوعی پلیمر برای موبایل توسط دانشمند ژاپنی

توسط مدیر سایت
1 نظرات
mobile glass

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه توکیو در حال تحقیق روی نوع جدیدی از چسب بودند تا بتواند تَرَکِ ایجاد شده روی شیشه را از بین برده و شیشه را به حالت اولیه خود بازگرداند که به طور تصادفی یکی از دانشجویان به نام «یو یاناگیساوا» شیشه خودتعمیر را اختراع کرد.

ژاپن تودی در این باره نوشت: شیشه کاملا خودتعمیر را محققان دانشگاه توکیو به صورت اتفاقی اختراع کرده‌اند که می‌تواند در ساخت گوشی موبایل از آن استفاده کرد تا دیگر نیازی به تعمیر اسکرین نباشد.

mobile glass

استفاده از پلیمری بسیار سبک

این محققان به رهبری پروفسور «تاکوزا آیدا» ماده‌ای از نوع پلیمر بسیار سبک و کم وزن به نام polyether thiourea را توسعه داده‌اند که در ترکیب شیشه استفاده شده و با فشار دست و بدون حرارت، توانایی خودتعمیری پیدا کرده و به حالت اولیه باز می‌گردد.

ظاهرا این ماده در دمای معمولی اتاق به حالت اولیه خود باز می‌گردد. قدرت و توانایی بهبود پس از تَرَک برداشتن این شیشه پلیمری با فشرده سازی در سطوح مختلف در دمای 21 درجه و نه 120 درجه پس از 30 ثانیه توسط «یو یاناگیساوا» در آزمایشگاه با موفقیت انجام شد.

این گروه مقاله خود را در مجله ساینس منتشر کرده و می‌گویند از این شیشه می‌توان در ساخت نمایشگر گوشی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کرد تا دغدغه شکسته شدن شیشه اسکرین گوشی برای همیشه رفع شود.

منبع: خبر آنلاین

مطالب مشابه

1 نظرات

ترمیم پلیمر نیمه شفاف در دمای اتاق با فشار اندک - پلیم پارت : مرجع پليمر در بازار ايران 25 دی 1396 - 10:11

[…] اختراع شیشه‌ خودتعمیر به کمک نوعی پلیمر برای موبایل تو… […]

پاسخ

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است