خانه اقتصادی روند صعودی قیمت متانول در بازارهای آسیایی

روند صعودی قیمت متانول در بازارهای آسیایی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Increase Chart

مرجع پلیمر در بازار ایران:  قیمت متانول در بازار آسیا به دنبال مشکلات کمبود عرضه در بازار این قاره و به ویژه در پی تعطیلی برنامه ریزی نشده چند مجتمع تولید این محصول در جنوب شرق آسیا به بالاترین سطح در بیش از سه سال گذشته رسید.

Increase Chart

 

بر اساس اعلام موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts)، قیمت متانول بر اساس CFR چین در تاریخ چهارشنبه 23 آذرماه با جهش هفت دلاری به 405 دلار به ازای هر تن رسید. این در حالیست که قیمت این محصول بر مبنای CFR جنوب شرق آسیا در همین تاریخ با افزایش 10 دلاری 416 دلار در هر تعیین شد.

آخرین باری که بهای این محصول بالاتر از ارقام یادشده بود؛ به 12 ماه مارس و هشتم آوریل سال 2014 میلادی یعنی زمانی که قیمت متانول بر مبنای CFR چین و جنوب شرق آسیا به ترتیب 410 و 420 دلار تعیین شد؛ بر می گردد.

بر پایه این گزارش ، جهش صورت گرفته در قیمت متانول عمدتا به کمبود منطقه ای عرضه مربوط می شود. به تازگی مجتمع یک میلیون و 700 هزار تنی تولید متانول شرکت پتروناس مالزی (مجتمع شماره 2) در شهر لابوان این کشور به دلیل پاره ای از مشکلات فنی تعطیل شد.
از طرفی حجم ذخایر این محصول در بنادر چین نیز در مقایسه با آغاز سه ماهه چهارم کاهش چشمگیری داشته است. موضوعی که به کمبود عرضه دامن می زند.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است