خانه علمی پژوهشیمقالات راهکارهایی ساده برای کاهش مصرف پلاستیک

راهکارهایی ساده برای کاهش مصرف پلاستیک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Plastic-Waste

مرجع پلیمر در بازار ایران: مصرف پلاستیک در زندگی روزمره یکی ازمشکلات پیش رو محیط زیست است؛ به ویژه آنکه بسیاری از زباله‌های پلاستیکی در دریا تخلیه می‌شود. به گفته سازمان صلح سبز هر یک دقیقه یک کامیون پراز زباله در دریا ریخته می‌شود.

Biodegradable Plastics

انگرید کالدورونی یکی از افرادی است که دو سال پیش تصمیم گرفت دیگر از پلاستیک استفاده نکند. او می‌گوید: “بهترین توصیه این است که آماده باشید. در ابتدا برای خرید هفتگی بسیار سخت بود که از کیسه پلاستیکی خرید حذر کنم.”

انگرید در حال حاضر مغازه‌ای دارد که مشتریان ظروف خود را برای پر کردن محصولاتی مانند شامپو، ماکارونی یا برگ چای به آن میبرند، محصولات این مغازه در شیشه ذخیره می شود.

او می‌گوید از زمانی که مغازه را راه‌اندازی کرده متوجه شده که مردم چندان به بسته‌بندی اهمیت نمی‌دهند و خود محصول را می‌خواهند و به همین منظور حاضرند حتی مسیر طولانی‌تری را طی کنند تا ظرفهایشان را در مغازه او مجدد پر کنند.

انگرید همچنین شش راه برای کاهش استفاده از پلاستیک در زندگی روزمره دنبال می‌کند:

از خرید آب در بطری پرهیز کنید

تنها در بریتانیا سالانه بیش از ۳۵ میلیون بطری پلاستیک آبی استفاده می‌شود. به راحتی می توان بطری های قابل استفاده مجدد را جایگزین کرد و با این کار می توان پس‌انداز هم کرد. این امکان وجود دارد که با استفاده از یک اپ (app) در بریتانیا می توانید محلی را که بطری خود را مجانی ازآب پر کنید هم پیدا کنید.

 از نی پلاستیکی کمتر استفاده کنید

نی‌های پلاستیکی یکی از ۱۰ موردی هستند که در سواحل پیدا می شوند. به نی های پلاستیکی نه بگویید مگرآنکه نی‌ها کاغذی باشند. سازمان صلح سبز پیشنهاد می‌کند که اگر واقعا می‌خواهید این رویه را تغییر دهید، از مدیر رستوران، بار یا پاب محل بخواهید که نی های کاغذی را جایگزین کند.

 قاشق و چنگالهای قابل استفاده مجدد

اگر این امکان وجود داشته باشد که شما قاشق و چنگال غیر پلاستیکی را در خارج از خانه به همراه داشته باشید، به این معنا است که دیگر موقع صرف ناهار در محل کار یا فضای باز نیازی به استفاده از قاشق و چنگال پلاستیکی نیست.

 از اکلیل و زرق وبرقهای پلاستیکی تزیین صورت پرهیز کنید

وقتی از اکلیل و زرق و برقهای پلاستیکی ریز روی صورت استفاده می‌کنید، زمانی که صورت خود را می شورید، اینها در داخل لوله ها و رفته از اقیانوسها سر در می‌آورند، جاییکه به آن تعلق ندارند. پس استفاده از این وسایل را متوقف کنید و به دنبال جایگزین های دوستدار محیط زیست باشید.

کیسه خرید دوستدار محیط زیست همراه داشته باشید

از زمانیکه در انگلستان برای هر پلاستیک ۵ پنس هزینه تعیین شد. مصرف پلاستیک بیش از ۸۵ درصد کاهش یافت. اگر شما در حال حاضر کیسه دوستدار محیط زیست به همراه ندارید،از قافلهعقب هستید.

محصولات بدون بسته بندی بخرید

اگر می‌خواهید میوه، سبزی، حبوبات خام خریداری کنید. از محصولات بدون بسته بندی استفاده کنید. محصولات در بسته بندهای پلاستیکی را نخرید تا کمتر پلاستیک تولید و به زباله تبدیل شود.

منبع: بی بی سی فارسی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است