خانه علمی پژوهشیمقالات توسعه ژل‌ پلیمری شکست ناپذیر

توسعه ژل‌ پلیمری شکست ناپذیر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Network Gels Containing Ionic Liquids

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان موفق به توسعه ژل بسیار قوی که حاوی مقدار زیادی مایع یونی می‌باشد شده‌اند. نتایج این پژوهش در مجله Advanced Materials منتشر شده است.

مايع يوني ماده اي است که به طور انحصاري از يون هايي توليد مي شود که داراي ويژگي هاي متمايزی می‌باشد، به عنوان مثال، در فشارها يا دماهای طبيعي تبخير نمي شود و پايداري حرارتي زيادي دارد. ژل‌هایی که حاوی مایع یونی هستند، ژل های یونی نامیده می شوند.

با خواص مشابهی از مایعات یونی و پتانسیل آن‌ها برای حفظ فرم مایع، می‌توان آن‌ها را به عنوان غشاء برای جداسازی گاز و به عنوان الکترولیت برای باتری های قابل شارژ استفاده کرد. اما کاربردهای عملی این نوع ژل‌ها به دلیل استحکام مکانیکی کم آن‌ها محدود شده است.

Network Gels Containing Ionic Liquids

تیم تحقیقاتی موفق به توسعه یک شبکه دو تایی در داخل مایع یونی شدند. آن‌ها شبکه‌ای از ذرات سیلیکا معدنی را با شبکه‌ای از پلیمرهای آلی ترکیب کردند و باعث افزایش انعطاف پذیری ژل یونی می‌شود. 

همچنین ژل تولید شده قادر است مقاومت بیش از 25 مگاپاسکال را بدون شکست تحمل کند. این استحکام مکانیکی ناشی از شبکه دوتایی در هم نفوذ کرده ویژه می‌باشد. شبکه ذرات سیلیکا شکننده، هنگامی که فشاری به ژل اعمال می شود، شکسته شده  و سپس انرژی ذخیره شده آزاد می‌گردد.

شبکه توسط فعل و انفعالات فیزیکی بین ذرات سیلیکا مجاز به خود بازیابی است. اکثر مایع یونی موجود در ژل تبخیر نمی شود، بنابراین می‌توان آن را برای مدت زمان طولانی در یک شرایط پایدار ذخیره کرد. حتی با قرار دادن آن در خلاء و در درجه حرارت بالا باعث آسیب رساندن به عملکرد آن نمی شود، بنابراین می توان آن را در زمینه هایی با درجه حرارت بالا نیز استفاده کرد.

دانلود کامل مقاله توسعه ژل‌ پلیمری شکست ناپذیر:

Inorganic/Organic Double-Network Gels Containing Ionic Liquids

 

 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است