خانه اقتصادیگزارش و تحلیل پیشبینی بازار 6.8 میلیارد دلاری نانولوله‌های کربنی در سال 2023

پیشبینی بازار 6.8 میلیارد دلاری نانولوله‌های کربنی در سال 2023

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نانو تیوب

مرجع پلیمر در بازار ایران: بازار نانولوله‌های کربنی با رشد 22.1 درصدی تا سال 2023 به رقم 6.8 بیلیون دلار خواهد رسید. در حال حاضر شرایط برای ورود شرکت‌های جدید به بازار تولید نانولوله‌های کربنی ایده‌ال است. میزان تقاضا کمتر از تولید است که این روند طی چند سال آینده احتمالا معکوس شود.

نانو تیوب

تولید نانولوله‌های کربنی

شرکت‌های مختلف در سراسر جهان اقدام به تولید نانولوله‌های کربنی می‌کنند و در حال حاضر بازار این حوزه با رقابت شدیدی روبرو است. اخیرا گزارشی توسط شرکت ترنسپرنسی مارکت ریسرچ (TMR) به ‌چاپ رسیده که در آن بازار نانولوله‌های کربنی در سال 2023، 6.8 بیلیون دلار پیش‌بینی شده ¬است.

این گزارش در بررسی شرکت‌های فعال در این حوزه به موضوع تفاوت تولید میان شرکت‌های مختلف می‌پردازد و چنین پیش‌بینی می‌کند که اختلاف کمی میان محصولات شرکت‌های مختلف وجود داشته باشد. این نزدیک بودن محصولات موجب می‌شود تا شرایط برای ورود بازیگران تازه‌وارد مهیا باشد و بستر مناسبی برای شرکت‌های تازه‌کار فراهم باشد. البته چالش‌هایی نیز در این بازار وجود دارد که از آن جمله می‌توان به هزینه بالا و لزوم سرمایه‌گذاری در این حوزه اشاره کرد. البته کمبود مواد خام اولیه نیز تهدیدی برای بازیگران این حوزه است.

بازار نانولوله‌های کربنی در سال 2016 در حدود 1.6 بیلیون دلار بوده که این گزارش معتقد است این بازار رشد 22.1 درصدی را تا سال 2023 تجربه کرده و به رقم 6.8 بیلیون دلار خواهد رسید.

در میان صنایع مختلف، پلیمر بالاترین سهم را در بازار نانولوله‌های کربنی دارد. دلیل این امر، عملکرد بالای نانولوله‌های کربنی در تقویت ساختار پلیمرها بوده به‌طوری که دامنه¬ی کاربرد پلیمرها در صنعت خودروسازی، هوافضا و دفاعی را افزایش می‌دهد. همین تقویت ساختار پلیمرها و گسترش دامنه¬ی کاربرد آنها به دلیل به‌کارگیری نانولوله‌های کربنی موجب تقویت بازار نانولوله‌ها می‌شود.

افزودن نانولوله‌های کربنی به مواد مختلف موجب بروز مزیت‌هایی در آنها می‌شود. برای مثال، افزودن نانولوله کربنی به کامپوزیت‌ها موجب افزایش هدایت الکتریکی آنها شده و امکان استفاده از آنها در تولید صفحه‌های نمایش لمسی را فراهم می‌کند. نانولوله‌های کربنی در توربین‌ها نیز موجب تقویت ساختار آنها شده و در عین حال وزن آنها را کاهش می‌دهد.

هزینه تولید نانولوله‌های کربنی با خلوص بالا بسیار زیاد است و این موضوع برای شرکت‌هایی که با محدودیت منابع مالی روبرو هستند بسیار چالش‌ برانگیز است. از سوی دیگر، تقاضا برای نانولوله‌های کربنی کمتر از میزان تولید است. اما این گزارش پیش‌بینی می‌کند طی سال‌های آتی این روند معکوس شود و تقاضا از تولید پیشی گیرد.

منبع : Carbon Nanotubes Market to be worth US$6.8 bn by 2023 – Transparency Market Research

        ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است