خانه اقتصادی فرصت توسعه بازار با افزایش تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی

فرصت توسعه بازار با افزایش تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نمودار کاهش و رشد

احمد کیمیایی اسدی عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به لزوم حمایت از توسعه صادرات محصولات پتروشیمی اظهار کرد: رشد صادرات و کسب بازارهای جدید صادراتی با برنامه ریزی و همکاری متولیان امر می تواند محقق شود و در این مسیر اتخاذ راهکارهایی برای تامین به موقع خوراک و کاهش زمان فرآیند تعمیرات واحدها امکان پذیرشده است و خوشبختانه برنامه ریزی های مناسبی در دولت به این منظور صورت گرفته است .

نمودار کاهش و رشد

ظرفیت خالی در صنعت پتروشیمی

کیمیایی اسدی ضمن تشریح دلایل ظرفیت خالی تولید در صنعت پتروشیمی گفت:‌‌نیاز به محصولات پتروشیمی در جهان افزایش یافته و با توجه به این که اغلب واحدهای پتروشیمی منطقه قادر به افزایش تولید در کوتاه مدت نیستند این ظرفیت در کشورمان وجود دارد که تولید را افزایش داده و با استفاده از راهکارهایی برای استفاده از ظرفیت های خالی تولید هدف گذاری و توسعه مناسبی در این صنعت با هدف تامین نیاز داخل و نیز صادرات ایجاد شود .

وی افزود: ‌اعداد و ارقام نشان می دهد ایران یکی از غنی ترین کشورها در زمینه نفت ،گاز، پالایش و پتروشیمی است ودارنده برگترین ذخایر نفت و گاز هستیم و بیشترین سرمایه گذاری باید با توجه به تولید محصولات نهایی و سودآوری باید در بخش پتروشیمی انجام شود .

کیمیایی اسدی ادامه داد:‌برنامه ریزی ها در طول سال های گذشته براین هدف استوار شده که تا آنجا که ممکن است از خام فروشی ذخایر نفت وگاز جلوگیری شود و در این راستا پتروشیمی های متعددی در کشورساخته شده و آغاز به کار کرده است که تولید مناسبی هم داشته اند و اکنون تولید محصولات پتروشیمی به 50 میلیون تن درسال افزایش یافته است .

عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد:‌پس از فروش نفت ، بزرگترین صادرات کشور مربوط به محصولات پتروشیمی است وایران درتولید ، فروش و تعیین قیمت محصولات پتروشیمی نقش تعیین کننده ای دارد پس باید با عزمی ملی زمینه را برای توسعه این صنعت تسهیل کرد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است