خانه اقتصادیگزارش و تحلیل مروری بر تغییرات قیمت در لیست پايه محصولات پلیمری و شیمیایی

مروری بر تغییرات قیمت در لیست پايه محصولات پلیمری و شیمیایی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Report

مرجع پلیمر در بازار ایران: بر اساس قیمت های جدید اعلامی برای محصولات پلیمری و شیمیایی، تغییرات در دو گروه به صورت مجزا مرور شده اند

Report

گروه پلیمری ها

مقایسه قیمت محصولات پلیمری در تاریخ ۵ و ۱۲ آذرماه  نشان می دهد که روند قیمت ها متاثر از دلار افزایشی بوده است.

قیمت اکثر کالاها نسبت به هفته قبل رشد داشته است، قیمت دلار نیز طی هفته قبل با ۰.۴ درصد افزایش به نرخ ۴ هزار و ۱۱۲ تومان رسیده است.

در همین حال بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات پلیمری، به پلی استایرن معمولی ۱۵۴۰ اختصاص داشت، این کالا به میزان ۱۴۴ تومان نسبت به هفته قبل گران شد.

همچنین در رتبه های بعدی پلی اتیلن های ترفتالات گرید نساجی و sb با ۲.۲ درصد رشد نسبت به هفته قبل قرار دارند، در ادامه و در گروه پلی استایرن ها، استایرن بودتاین رابر تیره و روشن و همچنین پلی استایرن مقاوم به ترتیب با ۲.۱ و ۲ درصد نسبت به هفته قبل رشد قیمت داشتند.

همچنین در گروه بطری ها، پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری با ۰.۸ درصد رشد قیمت نسبت به هفته قبل روبه رو شدند، پی وی سی ها نیز روندی افزایشی داشتند، به طوری که ۰.۳ درصد نسبت به هفته قبل گران شدند.

گرید ۵۷ و ۶۰ نسبت به هفته قبل ۱۳ تومان و گرید ۶۵ نیز ۱۲ تومان رشد داشت.

در ادامه پلی پروپیلن های نساجی ۰.۳ درصد افزایش قیمت داشتند، به طوری که پلی پروپیلن های نساجی به رقم ۴ هزار و ۳۶۱ تومان و پلی پروپیلن شیمیایی نیز به ۴ هزار و ۹۱۶ تومان رسیدند.

در گروه پلی اتیلن ها هم، پلی اتیلن سنگین بادی، تزریقی و دورانی ۰.۵ درصد رشد قیمت داشتند، همچنین پلی اتیلن های سبک خطی و فیلم نیز ۰.۲ درصد نسبت به هفته قبل گران شدند.

در ادامه تنها پلی اتیلن سنگین اکستروژن PE۱۰۰ روندی نزولی داشت و با ۰.۱ درصد افت نسبت به هفته قبل روبه رو شد، این کالا از رقم ۵ هزار و ۳۲۰ تومان به ۵ هزار و ۳۱۵ تومان رسید.

گروه شیمیایی ها

مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۵ و ۱۲ آذرماه نشان می دهد که این کالاها با افت و خیز قیمت روبه رو شده اند.

بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به متانول با ۴.۹ درصد رشد است. این کالا از یک هزارو ۲۲۹ تومان به یک هزار و ۲۹۰ تومان رسید.

در رتبه بعدی استایرن منومر با ۳.۳ درصد رشد قرار دارد، این کالا از رقم ۴ هزار و ۸۷۱ تومان به ۵ هزار و ۳۶ تومان رسیده است.

همچنین در ادامه منواتیلن گلایکول با ۱.۸ درصد رشد نسبت به هفته قبل قرار دارد، دی اتیلن گلایکول هم ۱.۲ درصد نسبت به هفته قبل رشد قیمت داشت، به طوری که از رقم ۳ هزار و ۱۸۶ تومان به ۳ هزار و ۲۲۷ تومان رسیده است.

در گروه گازها هم پروپان با ۲.۹ درصد رشد قیمت نسبت به هفته قبل به ۲ هزار و ۲۲۷ تومان رسید.

همچنین اسیدترفتالیک هم نسبت به هفته قبل ۱.۲ درصد رشد قیمت داشت، در ادامه پارازایلین، اورتوزایلین، زایلین مخلوط و بنزن هم روندی افزایشی داشتند.

در همین حال تعدادی از محصولات شیمیایی نیز روندی کاهشی داشتند، به طوری که در صدر آنها اوره پریل با ۱۲.۸ درصد افت قرار دارد، این کالا به میزان ۱۳۶ تومان افت قیمت داشت. در رتبه دوم  اوره صنعتی با ۹ درصد افت نسبت به هفته قبل قرار دارد، این کالا به رقم ۸۴۹ تومان رسیده است.

همچنین سودمایع نیز با ۳.۴ درصد افت نسبت به هفته قبل به رقم یک هزار و ۲۹۹ تومان رسید. آروماتیک سنگین، کریستال ملامین، تولوئن دی ایزوسیانات نیز روندی کاهشی داشتند.

در گروه گازها هم بوتان و گاز مایع صنعتی روندی نزولی داشته و با افت قیمت نسبت به هفته قبل روبه رو شدند.

منبع: پایگاه خبری بوری کالای ایران

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است