خانه تکنولوژي توسعه کاتالیست جدید جهت تولید پلی پروپیلن بیشتر با مصرف انرژی کمتر

توسعه کاتالیست جدید جهت تولید پلی پروپیلن بیشتر با مصرف انرژی کمتر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
cracking

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت Chiyoda Corp در حال کار بر روی فرآیند کراکینگ نفتا جدید با هدف تولید پروپیلن بیشتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به روش‌های کراکینگ حرارتی نفتا موجود است.

این شرکت به تازگی یک کاتالیزور جدید را بر اساس زئولیت نوع MFI اصلاح شده با آهن و گالیم ایجاد کرده است و به طور موفقعیت آمیز برای کراکینگ کاتالیستی نفتا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلاح آهن و گالیم، پلیمریزاسیون مواد آروماتیک را خنثی کرده و منجر به کاهش طول عمر کاتالیست می‌شود.

cracking

این شرکت فعالیت‌های خود را تحت حمایت‌های سازمان توسعه انرژی های نو و فناوری های صنعتی از سال 2015 شروع کرده است. انتظار می رود فناوری جدید تا سال 2021 به مرحله بهره برداری تجاری برسد.

افزایش 30 درصدی تولید

کاتالیست جدید نشان داده است که میزان تولید پروپیلن در مقایسه با کوره های کراکینگ مرسوم، با افزایش 30 درصدی همراه خواهد بود. همچنین کاتالیست جدید طول عمر بیشتری را دارا می‌باشد به طوری که قادر خواهد بود تا 1000 ساعت درون رآکتور واکنشی باقی بماند.

سایر ویژگی های فرآیند جدید عبارتند از: کاهش 10 تا 15 درصدی مصرف نفتا؛ کاهش 60 درصدی مصرف انرژی (با دمای عملیاتی پایین تر از 565 درجه سانتیگراد)؛ و کاهش مصرف بخار به میزان 50٪ .

 

منبع: polyestertime

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است