خانه علمی پژوهشیمقالات تولید ابر خازن پلیمری انعطاف پذیر

تولید ابر خازن پلیمری انعطاف پذیر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Flexible super capacitor

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان ایالات متحده و کره جنوبی موفق به توسعه ابرخازن انعطاف پذیر کاغذی با استفاده از پوشش لایه به لایه شده‌اند که در ادوات قابل پوشیدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها الیاف سلولزی را با نانو ذرات فلزی پوشش دادند تا در نهایت الکترود ابرخازن با دانسیته انرژی و توان بالا ایجاد شود. این ابرخازن نسبت به فناوری‌های رایج در صنعت نساجی عملکرد بهتری دارد.

Flexible super capacitor

با استفاده از مواد رسانا و ذخیره کننده بار در کاغذ، این تکنیک باعث ایجاد مناطق بزرگ سطح شده که به عنوان گردآورنده های جریان و مخازن نانوذرات برای الکترودها عمل می کنند. آزمون‌های صورت گرفته نشان می دهد که دستگاه های ساخته شده با این تکنیک می‌تواند هزاران بار بدون تاثیر بر روی رسانایی تا گردد.

دستگاه های ذخیره انرژی به طور کلی بر سه ویژگی دانسیته انرژی، توان و چرخه پایداری ارزیابی می‌شوند. ابر خازن‌ها معمولا دارای توان بالا و دانسیته انرژی پایین هستند. اما محققان موفق به افزایش دانسیته انرژی ابرخازن‌ها با حفظ توان خروجی آن‌ها شده‌اند.

پژوهشگران با غوطه کردن نمونه‌های کاغذی در سورفاکتانت آمینی موجب اتصال نانو ذرات طلا به کاغذ شدند. از آنجا که الیاف متخلخل هستند، سورفاکتانت ها و نانوذرات به الیاف وارد شده و پیوند مستحکمی را به وجود می‌آورند و در نهایت سطح الیاف را پوشش می‌دهند.

 با تکرار مراحل غوطه وری، محققان یک کاغذ رسانا ایجاد نموده و سپس لایه های متناوب مواد ذخیره ساز انرژی اکسید فلزی مانند اکسید منگنز را اضافه کردند. این شیوه لایه به لایه به وسیله لیگاند باعث کاهش مقاومت تماس بین نانو ذرات فلزی و/ یا فلزات اکسید شده می شود. با استفاده از این فرآیند ساده که در دمای اتاق انجام می شود، لایه ها می توانند برای ساخت خواص الکتریکی مطلوب ساخته شوند.

دانلود کامل مقاله تولید ابر خازن پلیمری انعطاف پذیر:

Flexible super capacitor electrodes based on real metal-like cellulose papers

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است