خانه اقتصادی ایران تا سال ۲۰۲۲ بزرگترین صادرکننده اوره در جهان خواهد بود.

ایران تا سال ۲۰۲۲ بزرگترین صادرکننده اوره در جهان خواهد بود.

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Shiraz Petrichemical
پلیم‌پارت به نقل از نیپنا، گوین جو مشاور ارشد نیتروژن شرکت CRU در نخستین کنفرانس تخصصی نیتروژن و گاز سنتز ایران ۲۰۱۷ در مورد چشم انداز بازارهای نوظهور جهانی و تغییر جایگاه چین به عنوان عرضه کننده اوره در سال های آینده گفت: دولت چین ملاحظات سختی را برای رعایت قوانین زیست محیطی در نظر گرفته است که منجر به کاهش ۵۰ درصدی صادرات اوره این کشور یعنی ۴.۵ میلیون تن شده و در چند ماه گذشته قیمت این محصول افزایش داشته است.
Shiraz Petrichemical
ثبات تولید اوره در چین

گوین چگجو در مورد وضعیت فعلی و آینده صنعت پتروشیمی چین گفت: با توجه به چشم انداز تقاضای منفی بازار چین و هند به اوره در سال ۲۰۱۷ انتظار داریم ظرفیت تولید اوره چین در ۲۰۱۷ به همین صورت باقی مانده و ظرفیت تولید آن در 2018 نیز کمتر از رشد تقاضا باشد این در حالی است که صادرات خاورمیانه و برزیل افزایش داشته است و ایران و روسیه بیشترین میزان رشد صادرات اوره در جهان را در سال جاری داشتند و کاهش عرضه اوره چین در بازارهای جهانی را جبران خواهند کرد. بر اساس شرایط موجود پیش بینی می کنم که ایران تا سال ۲۰۲۲ بزرگترین صادرکننده اوره در جهان خواهد بود.

وی افزود: دولت بر اساس این قوانین کارخانه های قدیمی و غیر ایمن را تعطیل کرده و با افزایش قیمت ذغال سنگ بازار اوره چین دستخوش تغییرات قیمتی شده است. چین در سال های آتی دیگر صادر کننده عمده اوره محسوب نمیشود و در ده ماه اول سال جاری شاهد کاهش موجودی اوره چین به میزان ۵۰ درصد بودیم.

گوین جو تصریح کرد: به عبارت دیگرباید گفت که مقررات دوستداری محیط زیست برای صنعت پتروشیمی چین چالش آفرین بوده و تولید را کاهش داده است.

وی ادامه داد: کارخانه های تعطیل شده تا انجام فرایند بهسازی و اعمال مقررات در تولید اجازه بازگشایی نخواهند داشت و تمام تولید کنندگان نیتروژن نیز باید مجوز محیط زیستی از مسئولان محلی دریافت کنند.

مشاور ارشد نیتروژن شرکت CRU اظهارکرد: حساسیت چین در رعایت موارد زیست محیطی نه تنها مشکلاتی را برای تولید کنندگان صنعت پتروشیمی ایجاد کرده بلکه تعرفه یک درصدی مالیات بر واردات نیز باعث افزایش قیمت اوره در چین شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است