خانه خبراخبار علمی پژوهشی غضروف های مبتنی بر کِولار نوید درمان مشکلات زانو را می دهند

غضروف های مبتنی بر کِولار نوید درمان مشکلات زانو را می دهند

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

بازیابی سلامت پس از مشکلاتی که در پی جراحات وارد شده به زانو ایجاد می شوند، همواره زمان بر و طاقت فرسا بوده. یکی از دلایل اصلی این مسئله عدم تولید غضروف های مصنوعی مقاوم در برابر شرایط پر فشار است. ولی غضروف مصنوعی جدیدی که توسط دانشمندان ساخته شده، نوید حل این مشکل را می دهد.

غضروف های مبتنی بر کِولار

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) و به نقل از دیجیاتو، این غضروف که از هیدروژل های مبتنی بر  کِولار(الیاف ویژه ای که قوی و سبک هستند) ساخته شده می تواند شبیه به غضروف طبیعی عمل کند. عضو مصنوعی مذکور از ترکیب شبکه ای از نانوفیبر های کولار به همراه پلی وینیل الکل ساخته شده. به لطف این ترکیب، عضو مصنوعی یاد شده در حالت استراحت می تواند دقیقاً مشابه غضروف طبیعی، آب را جذب کند و در عین حال از مقاوت بالایی برخوردار باشد.

یکی از اشکالات غضروف های مصنوعی که تا پیش از این طراحی شده بود، عدم انتقال مواد مغذی کافی به سلول ها بود؛ دلیل این مسئله نیز کم بودن آب موجود در عضو مصنوعی مذکور بود. ولی در غضروف جدید به لطف استفاده از میزان بسیار بالای آب به کار رفته در آن، این مشکل حل شده است.

گفتنی است هنوز تا ارائه این غضروف به بازار زمان زیادی باقی مانده و در حال حاضر دانشمندان در پی یافتن سرمایه گذار برای تولید انبوه آن هستند. امید می رود پس از عرضه غضروف مصنوعی به بازار، بسیاری از مشکلات حرکتی ناشی از آسیب های زانو برای همیشه قابل درمان باشد.

منبع: Digiato

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است