خانه علمی پژوهشیمقالات راهنمای تهیه و استفاده از چسب های کاشی و سرامیک

راهنمای تهیه و استفاده از چسب های کاشی و سرامیک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Tile Adhesive

مرجع پلیمر در بازار ایران: امروزه یک از جدیدترین روشهای رایج در نصب و اجرای کاشی و سرامیک در صنعت ساختمان سازی و همچنین به منظور بازسازی های منازل استفاده ، از چسب های مخصوص کاشی و سرامیک کاری می باشد.

 

Tile Adhesive

 

در این روش اغلب استاد کارن صنعت کاشی و سرامیک ، به کمک این محصولات اقدام به نصب کاشی و یا سرامیک بر روی سطوح کف و یا دیوار که از قبل تراز بندی شده اند می نمایند.

مزایای استفاده از چسب های مخصوص نصب کاشی و سرامیک به شرح زیر می باشد:

  1. عدم نیاز به تخریب ، کنده کاری و زیر کار .
  2. کاهش زمان عملیات اجرایی و سرعت در نصب و بهره برداری .
  3. استحکام و قدرت چسبندگی بالا.
  4. کاهش هزینه ها در نصب و اجرا.
انواع چسب های مخصوص کاشی و سرامیک:

چسب های مخصوص کاشی و سرامیک در حال حاظر در دو نوع خمیری و پودری در بازار وجود دارند.

چسب های پودری :

این نوع چسب ها به منظور استفاده در کف و به صورت پودر و خشک می باشد . طراحی و تولید این نوع چسب بر پایه مخلوط شدن با آب می باشد. همچنین با توجه به فرمولاسیون مخصوصی که در ساخت آنها به کار رفته است ، پس از خشک شدن، در برابر آب کاملا غیر قابل نفوذ و از استحکام بالایی برخوردار است.

چسب های خمیری :

این نوع چسب بدون نیاز به هیچ افزودنی بصورت آماده می باشد و اغلب به منظور چسباندن کاشی و سرامیک بر روی دیوارهای گچی ، بتنی ، سیمانی ، سطوح قديمي كاشيكاري شده و ….. مورد استفاده قرار میگیرند .

این نوع چسب نیز هماننده چسب های پودری پس از خشک شدن، در برابر آب کاملا غیر قابل نفوذ و از استحکام بالایی برخوردار هستند.

میزان این نوع چسب ها :

میزان مصرف این نوع چسب ها با توجه به نوع زیر سازی متفاوت می باشد معمولا به طور استاندار میزان مصرف چسب برای سطوح صاف و تراز حدودا 3 کیلوگرم در هر متر مریع می باشد.

تو صیه ها در استفاده از این نوع محصولات  :

  1. در دیوارهای گچی و کاهگلی به منظور جلوگیری از مشکلات بعدی حتما قبل از نصب تمام سطوح را با ملات سیمان آماده سازی نمائید.
  2. با توجه به توصیه های شرکت سازنده و استاندار های موجود حتما به دمای مورد استفاده در زمان اجرا و نصب کاشی توجه داشته باشید.(عملیات اجرایی دردماهای منفی و پایین باعث بروز مشکلاتی پس از نصب می گردد).
  3. با توجه به فرمولاسیون مختلف و عدم مرغوبیت برخی از چسب ها موجود در بازار که با نفوذ در سطح و لعاب کاشی در هنگام اجرا ، باعث بروز مشکلاتی پس از پایان عملیات می شوند هموار سعی در استفاده از محصولات مرغوب نمائید.
  4. حتما به توصیه های درج شده بر روی بسته بندی این نوع محصولات توسط شرکت سازنده توجه داشته باشید.
  5. تیشه کردن سطوح زیر کار در هنگام نصب همواره در بالا بردن استحکام و قدرت چسبندگی موثر است.

منبع: کارخانجات کاشی سعدی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است