خانه علمی پژوهشیمقالات تجزیه زیستی زباله‌های پلاستیکی توسط نوعی قارچ

تجزیه زیستی زباله‌های پلاستیکی توسط نوعی قارچ

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Aspergillus tubingensis Plastic Biodegradation

مرجع پلیمر در بازار ایران: دانشمندان موفق به شناسایی نوعی قارچی (Aspergillus tubingensis) شده‌اند که قادر به تجزیه پلاستیک‌ها می‌باشد. زباله‌های پلاستیکی قادر به تجزیه شدن نیستند و برای صدها سال در محیط باقی می‌مانند. پلاستیک ها در دنیای مدرن  در همه جا حضور دارند و نقش مهمی در زندگی بشر ایفا می کنند. با این حال، افزایش چشمگیر تولید و استفاده از پلاستیک های مختلف، یک تهدید بزرگ برای محیط زیست به شمار می‌رود. زباله های پلاستیکی می توانند باعث آلودگی آب و خاک، آزاد سازی مواد شیمیایی مضر شوند و حیواناتی را تهدید کنند که می توانند زباله‌های پلاستیکی را با غذا اشتباه بگیرند. تلاش برای مقابله با زباله های پلاستیکی از طریق دفن آن‌ها در محل های دفن زباله، بازیافت و سوزاندن بسیار مشکل و پر هزینه است و یا می تواند منجر به تولید مواد سمی گردد.

Aspergillus tubingensis Plastic Biodegradation

Aspergillus tubingensis قارچی است که عموما در خاک زندگی می کند. در آزمایشات صورت گرفته محققان دریافتند که این قارچ بر روی سطح پلاستیک ها رشد می‌کند و با آزاد سازی آنزیم‌هایی بر روی سطح پلاستیک باعث شکست پیوندهای شیمیایی مولکول‌های پلاستیکی یا پلیمرها می‌گردد. حتی پلاستیک هایی که برای سال ها در محیط باقی مانده‌اند می توانند در طی چند هفته توسط A. tubingensis تجزیه شوند. عملکرد قارچ توسط تعدادی از عوامل محیطی از جمله pH، درجه حرارت و نوع محیط کشت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. شناسایی این عوامل می‌تواند به استفاده گسترده از قارچ‌ها در کاربردهایی نظیر گیاهان تصفیه پساب و خاک‌هایی که قبلا توسط زباله های پلاستیکی آلوده شده است، کمک کند.

 

دانلود کامل مقاله تجزیه زیستی زباله‌های پلاستیکی توسط نوعی قارچ:

Biodegradation of polyester polyurethane by Aspergillus tubingensis

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است