خانه خبر شروع طرح مطالعاتی و عملیاتی تولید هگزان پلیمری در پالایشگاه کرمانشاه

شروع طرح مطالعاتی و عملیاتی تولید هگزان پلیمری در پالایشگاه کرمانشاه

توسط مدیر سایت
0 نظرات
PetroChemical Technology

مرجع پلیمر در بازار ایران: محمدرضا امامی نیا  رئیس واحد روابط عمومی شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: اکنون ظرفیت مورد نیاز کشور به این محصول راهبردی 30 هزار تن در سال است که تمام آن از خارج از کشور تامین می شود اما با اجرای این طرح در پالایشگاه کرمانشاه می توانیم تا 10 هزار تن در سال را تامین کنیم.

PetroChemical Technology

توئید هگزان پلیمری در دل واحد پنتان

وی گفت: پالایشگاه کرمانشاه به دلیل داشتن واحد پنتان این قابلیت را دارد که واحد جدید به نام هگزان پلیمری را نیز در دل واحد پنتان خود راه اندازی کند.

وی اظهار کرد: هگزان با گرید پلیمری و در واقع همان هگزان عاری از بنزن در صنایع پتروشیمی و روغن کشی کشور کاربرد بسیاری دارد.

او اضافه کرد: یک شرکت دانش بنیان داخلی از چند ماه پیش نمونه هایی از هگزان پالایشگاه کرمانشاه را گرفته و در موسسه تحقیقاتی خود به صورت پایلوت طرح مورد نظر را روی آن تست کرده که خوشبختانه نتایج مثبت آن را نیز دریافت کرده و اکنون تمام تلاش این مجموعه خصوصی سازی شده با همکاری شرکت دانش بنیان بر این است که این طرح را با بالاترین ظرفیت ممکن در پالایشگاه کرمانشاه به مرحله اجرا درآید.

رئیس واحد روابط عمومی شرکت پالایش نفت کرمانشاه در ادامه افزود: پتروشیمی پلیمر کرمانشاه اکنون سالیانه به 2 هزار تا 2 هزار و 500 تن هگزان عاری از بنزن نیاز دارد که با راه اندازی این واحد در پالایشگاه کرمانشاه تمام خوراک مورد نیاز این پتروشیمی بزرگ در داخل خود استان تامین خواهد شد.

امامی نیا بیان کرد: صفر تا صد اجرای این طرح، بومی و تولید داخل کشور و البته با سرمایه گذاری کلان بخش خصوصی در پالایشگاه کرمانشاه به مرحله اجرا در خواهد آمد.

او گفت: در این راستا شرح مناقصه طراحی پایه و مشاوره پروژه مذکور منتشر شده و امید است که ظرف پنج ماه آینده طراحی پایه انجام و به دنبال آن پروژه EPC اجرا شود و انتظار می رود که در 2 سال آینده واحد مذکور به بهره برداری برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است