خانه اقتصادی رقابت شرکت های اروپایی و آسیایی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران

رقابت شرکت های اروپایی و آسیایی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران

توسط مدیر سایت
0 نظرات
petrochemical material

مرجع پلیمر در بازار ایران: حسین علیمراد مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر تداوم مذاکره های فشرده با علاقه مندان به حضور در صنعت پتروشیمی ایران اظهار کرد: همه مراوده های ما بعد از پسابرجام از جمله بررسی‌های اقتصادی و درک شرایط سیاسی و اقتصادی توسط شرکت خارجی متقاضی سرمایه گذاری در ایران بوده است که امیدوار هستیم این ارزیابی ها در نهایت منجر به عقد قرارداد سرمایه گذاری مشترک گردد. این روال کاری تمام شرکت های دنیا است و باید اجازه دهیم بررسی‌های اولیه انجام شود.

petrochemical material

وی ادامه داد: باتوجه به نتایج مذاکره های انجام شده در یکسال و نیم گذشته، بیش از6۰ درصد از تفاهم نامه های امضاشده با شرکتهای معتبر بین المللی در حال پیگیری است و تمام تلاش ما متمرکز بر این است که این تفاهم نامه ها منجر به عقد قرارداد سرمایه‌گذاری شوند. باید تاکید کنم سرمایه‌گذاران خارجی با در نظر داشتن شرایط مساعد صنعت پتروشیمی ایران با وجودتمام تبلیغات منفی عقب نشینی نکرده اند.

علیمراد تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی به عوامل خارجی و داخلی بستگی داردکه برآیند این عوامل موجب حضور پایدارسرمایه گذار خارجی خواهدبود.

مدیرسرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی درمورد وضعیت فعلی شرکت‌هایی که باشرکت ملی صنایع پتروشیمی تفاهمنامه همکاری امضاکرده‌اندگفت: مرحله اول مطالعات اولیه با شرکت شل به پایان رسیده است و در آینده نزدیک با یک برنامه ریزی زمانی دقیق وارد فاز اصلی بررسی اقتصادی/ فنی برای سرمایه‌گذاری خواهیم شد. با دو شرکت اروپایی دیگر نیز بر اساس آخرین مذاکره های انجام شده حداکثر تلاش را با هماهنگی بخش خصوصی داخلی خواهیم کرد تا طی دوماه آینده گامی دیگر برای نزدیک شدن به سرمایه‌گذاری قطعی آنها در ایران برداریم.شرکت‌های چینی بسیار فعال شده اند و در حال مذاکره ابتدائی برای سرمایه گذاری مستقیم ۸-۱۱میلیارددلاری حسب تقاضای آنها درصنعت نفت و پتروشیمی هستیم.

وی افزود: همچنین شرکت های ژاپنی بامشارکت یک شرکت آلمانی درحال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت ‌ویوتیلیتی هستند .

علیمراد درمورد وضعیت شرکت توتال با اشاره به اظهارات اخیر و باز شدن دفتر توتال در امریکا گفت : بنده تصور نمی کنم که در دنیای کسب و کار این گونه مراودات خدشه ای به تصمیم شرکتها و همکاری باصنعت پتروشیمی ایران واردکند. توجه دارید که مانمی‌توانیم شرکت ها را محدود کنیم که چون با ما مذاکره می کنید حق ندارید با هیچ کشور دیگری مذاکره کنید همانطور دیگر کشورها نیز نمی‌توانند این ممنوعیت را برای همکاری ما با شرکت های معتبرصنعت پتروشیمی ایجادکنند. به هرحال راهبرد استراتژیک شرکت توتال تعیین کننده سطح همکاری این شرکت باایران خواهدبود که تاکنون مثبت و روبه جلو می باشد و این شرکت استراتژی خود را برای سرمایه‌گذاری درایران دنبال می کند.

وی خاطرنشان کرد: ما تمایل داریم تا سرمایه گذاری های خارجی درمناطق قابل توسعه صنعت پتروشیمی مانند منطقه انرژی‌برپارسیان، قشم، لاوان وماهشهرانجام پذیرد تا سرعت توسعه این مناطق با پتانسیل حضور شرکت های خارجی افزایش یابد.برهمین اساس شرکت های خارجی متقاضی سرمایه گذاری در ایران را به سمت این مناطق سوق می‌دهیم.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است