خانه اقتصادیگزارش و تحلیل مروری بر روند معاملات گروه محصولات پلیمری در هفته گذشته

مروری بر روند معاملات گروه محصولات پلیمری در هفته گذشته

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Petrochemical product

مرجع پلیمر در بازار ایران: عرضه محصولات ۵۶ هزار و ۷۰۹ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۸۱ هزار و ۱۰۳ تن رقم خورد و به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری در هفته گذشته ۷۸ درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد، همچنین ۲۹ گرید از ۷۵ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

جزدیات معاملات گروه محصولات پلیمری

پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری در هفته گذشته معاملاتی پر رونق را داشتند، به طوری که  دو گرید از ۵ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند. کاهش حجم عرضه یکی از دلایل توجه بازار به این کالاها بود.

در گروه پلی اتیلن های سبک فیلم مانند هفته های گذشته تعادل برقرار بود، به طوری که گرید ۰۰۷۵ بندرامام  با قیمت پایه معامله شد. به گفته کارشناسان بازار، دلیل اصلی این موضوع متنوع بودن عرضه های این گروه است.

همچنین به گفته کارگزاران در گروه پلی اتیلن های سنگین اکستروژن، حجم عرضه ها در سطح مطلوبی بوده و همه عرضه ها به صورت تحویل فوری بود و پتروشیمی شازند باز هم  اقدام به عرضه گرید P۱۰۰ کرده بوداز این رو شاهد کاهش رقابت های قیمتی بودیم، به طوری که کالای امیرکبیر هم  با ۳ درصد کاهش در رقابت قیمتی به فروش رسید.

گروه پلی اتیلن های سنگین فیلم هم در هفته گذشته ثبات داشتند و با قیمت پایه معامله شدند البته عرضه های این گروه کالایی نسبت به هفته ماقبل افزایش یافته بود، در مجموع برای ۴.۰۷۰ تن عرضه این گروه تقاضایی ۱۰۲۳ تنی وجود داشت و کالا به طور متعادل معامله شد.

معاملات پلی استایرن ها هم متعادل بود، به طوری که به جز گرید مقاوم ۷۲۴۰ تمامی گریدهای عرضه شده با قیمت پایه معامله شده اند. البته در این هفته پتروشیمی تبریز حجم عرضه های خود را باز هم در مورد گرید های مقاوم و معمولی افزایش داده بود.  در کل برای ۲۳۰۰ تن عرضه این گروه تقاضایی معادل ۱۶۵۰ تن وجود داشته و ۱۱۲۰ تن این محصول معامله شده است.

منبع: پایگاه خبری بورس کالای ایران

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است