خانه علمی پژوهشیمقالات توسعه پل‌های پلیمری تقویت شده با الیاف کربن

توسعه پل‌های پلیمری تقویت شده با الیاف کربن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Polymer Bridge

مرجع پلیمر در بازار ایران: اولین سری پل‌های پلیمری تقویت شده با الیاف کربن در کشور هلند برپا شد که جایگزین سازه های قدیمی شدند. این پل‌های جایگزین دارای ساختاری صحیح و ایمن هستند.

مواد کامپوزیتی پلاستیکی سبک وزن دارای مزایای زیادی هستند. نصب و ساخت پل‌های سنتی ساخته شده از فولاد، بتن یا چوب هفته ها و حتی ماه ها به طول می‌انجامد. اما پل‌های پلاستیکی به دلیل سبک وزن بودن در طی یک روز به آسانی نصب می‌گردد. این کارایی باعث صرف جویی در زمان، هزینه و منابع می‌گردد.

علاوه بر سرعت ساخت، پل های مبتنی بر کامپوزیت های پلاستیکی دارای طول عمر استثنایی هستند و در مقایسه با مصالح ساختمانی معمول، کمتر نیازمند نگهداری هستند و برخلاف پل‌های فلزی زنگ نمی‌زنند و مانند پل‌های چوبی پوسیده نمی‌شوند. در حالی که پل‌های چوبی هر 25 الی 30 سال باید تعویض گردند اما پل‌های پلاستیکی حدود یک قرن دوام می‌آورند.

Polymer Bridge

پل‌های جدید توسعه یافته 65 فوت طول، 6 فوت عرض و کمتر از 10 اینچ ضخامت دارد و کمتر از یک سوم یک پل بتنی، و یک دوم یک پل فولادی مشابه خود وزن دارد.

در حال حاضر تولید کنندگان در حال پژوهش برای ساخت پل‌های ساخته شده از مواد پایه زیستی و تجدید پذیر جهت جایگزینی با نفت هستند.

دانلود کامل مقاله توسعه پل‌های پلیمری تقویت شده با الیاف کربن:

Fiber-Reinforced Polymer Bridge Design in the Netherlands: Architectural Challenges toward Innovative, Sustainable, and Durable Bridges

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است