خانه تکنولوژي ساخت نمونه اولیه نانوباتری هوشمند

ساخت نمونه اولیه نانوباتری هوشمند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
باطری باتری

مرجع پلیمر در بازار ایران: یک شرکت یونانی نمونه اولیه نانوباتری هوشمندی را ساخته که می‌تواند زمان اوج مصرف برق را تشخیص داده و برق تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی را وارد مدار کند.

واسیلی نیکولوپولوس، مدیرعامل شرکت یونانی اینتلن (Intelen)، اعلام کرد که به زودی باتری هوشمند این شرکت که با استفاده از فناوری‌ نانو ساخته شده وارد بازار می‌شود. این باتری یون لیتیمی احتمالاً در فوریه 2018 به بازار عرضه شود.
این فناوری با همکاری دو شرکت یونانی ارائه شده که در واقع اولین مدل از باتری یون لیتیم هوشمند است و برای استفاده تجاری ساخته شده است.
نیکولوپوس اظهار داشت که این شرکت همکاری نزدیکی با محققان جوان یونانی در مرکز تحقیقاتی دموکراتیوس داشته است. نیکولوپوس و همکارانش در این شرکت از گرافن برای غنی‌سازی الکترودهای مورد استفاده در باتری یون لیتیم استفاده کردند. با این کار رفتار ذخیره‌سازی در باتری بهبود چشمگیری پیدا می‌کند. اینتلن در این فناوری از نرم‌افزار نیز استفاده کرده، به‌‌طوری که ترکیب این فناوری و نرم‌افزار موجب هوشمند شدن باتری می‌شود.
نیکولوپوس می‌گوید: «ما در گذشته الگوریتمی ارائه کرده بودیم و اخیراً از آن در توسعه باتری استفاده کردیم. در سه ماهه اول سال 2018 نمونه اولیه این باتری وارد مرحله آزمایش می‌شود.»
نانوباتری هوشمند با قابلیت مدیریت ذخیره‌سازی انرژی
هوشمند بودن این باتری به آن معناست که می‌تواند ذخیره‌سازی انرژی را مدیریت کند، به طوری که برحسب میزان مصرف و الگوی مصرف دستگاه، هزینه انرژی را به حداقل برساند. این شرکت اعلام کرد که نسخه مورد استفاده در منزل را نیز در ماه فوریه آماده می‌کند. مصرف کنندگان می‌توانند این باتری را با پنل‌های خورشیدی ترکیب کرده و با هزینه پایین انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنند.
در حال حاضر هزینه باتری‌های یون لیتیم بسیار بالا بوده و برای استفاده در منازل چندان مقرون به صرفه نیست. بنابراین باید مشوق‌هایی برای تهیه و استفاده از این سامانه‌ها در نظر گرفته شود تا مصرف‌کنندگان خانگی به سوی استفاده از این فناوری بروند. در برخی کشورها قیمت برق در ساعات مختلف روز متفاوت است. این باتری هوشمند می‌تواند انرژی را ذخیره کرده و زمان اوج مصرف برق که قیمت برق مصرفی نیز بالاست، این باتری برق خود را وارد مدار کند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است