خانه خبر امضای تفاهمنامه همکاری انستیتو چاپ ایران و دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه امیرکبیر

امضای تفاهمنامه همکاری انستیتو چاپ ایران و دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه امیرکبیر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Print Institute

مرجع پلیمر در بازار ایران: دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن علمی فناوری چاپ ایران در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انجمن علمی فناوری چاپ ایران به امضا رسید.

Print Institute

تاسیس و راه‌اندازی انستیتو چاپ ایران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه چاپ و استقرار آنها در مرکز رشد فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری انجمن چاپ، همکاری در زمینه توسعه دانش و علوم و فناوری توسعه سیستم‌های مدیریت و فرایند توانمندسازی و توجه به موضوع صنعت و علوم و فناوری چاپ در نقشه جامعه علمی کشور و ایجاد رشته‌های فنی و مهندسی با گرایش چاپ از محورهای اساسی همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن علمی فناوری چاپ ایران است.

دکتر مرتضی ابراهیمی، معاون پژوهشی دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این باره گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین یک دانشگاه و یک تشکل علمی و فناوری فعال در امر صنعت چاپ یک گام مهم برای توسعه صنعت چاپ در ابعاد مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی و همچنین کارآفرینی است.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و کارآفرین، اظهار کرد: خوشحالیم که تشکل‌ها و بخش خصوصی در حال حاضر در کنار دانشگاه برای توسعه کشور و ارتباط دانشگاه و صنعت توجه می‌کند.

محمد بیطرفان، رییس انجمن علمی فناوری چاپ نیز با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه این حرکت را گامی در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی و ارتباط بین دانشگاه و صنعت عنوان کرد و ادامه داد: صنعت چاپ یکی از پنج صنعت مهم دنیا است و باید علوم و فناوری این صنعت با همکاری دانشگاه‌ها و بخش صنعت در کشور بومی شود.

رفع مشکلات و چالش‌های صنعت چاپ با راه اندازی انسیتو

وی راه‌اندازی انستیتو را یکی از آمال انجمن با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد و گفت: این انستیتو بسیاری از مشکلات و چالش‌های صنعت چاپ را برطرف خواهد کرد.

بیطرفان یکی از دستاوردهای این تفاهم‌نامه همکاری را توسعه کارآفرینی و اشتغال در صنعت چاپ و ورود فارغ‌التحصیلان به این بخش اشتغال‌زا عنوان کرد و در عین حال یادآور شد: با وجود همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت چاپ در کشورمان، در چهار دهه گذشته با وجود توجه جهانی به صنعت چاپ هم دانشگاه و هم صنعت از توجه به توسعه همه‌جانبه این صنعت غافل مانده است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است