خانه مواد اولیهپلی استایرن ساخت اولین کارخانه بازیافت ظروف پلاستیکی پلی استایرن در کشور

ساخت اولین کارخانه بازیافت ظروف پلاستیکی پلی استایرن در کشور

توسط مدیر سایت
0 نظرات
بازیافت

به گزارش مرجع پلیمر دربازار ایران (پلیم پارت) : اولین کارخانه بازیافت ظروف پلاستیکی پلی استایرن توسط دانشجوی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد طراحی شد.

کارخانه بازیافت ظروف پلاستیکی پلی استایرن

سید حسین حسینی از ساخت اولین کارخانه بازیافت ظروف پلاستیکی پلی استایرن در کشور خبر داد و گفت: خط تولید این کارخانه با نمونه خارجی خود دارای تفاوت است.بازیافت

وی افزود: در خصوص تفاوت عمده خط تولید این کارخانه با نمونه خارجی آن باید گفت که فرق عمده در استفاده از دو نوع پلیمر در تولید ظروف یکبار مصرف است که لزوم داشتن دستگاهی جهت جداسازی ۱۰۰ درصدی این پلیمرها از یکدیگر را ایجاد می‎کند که در این خط با استفاده از محلول به ثبت رسیده و دستگاه جداساز این مهم انجام می‌شود.

این نخبه دانشگاهی به توان بازیافت مواد یک بار مصرف در این کارخانه اشاره داشت و متذکر شد: این کارخانه بازیافت قادر است روزانه یک و نیم تن ظرف یکبار مصرف را بازیافت کند که محصول بازیافتی در صنعت خودرو و ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسینی افزود: با توجه به اینکه ظروف یکبار مصرف به طبیعت خسارت زیادی وارد می‌کند و تجزیه آن سال‌ها به طول می‌انجامد، بازیافت این مواد کمک شایانی در حفظ سلامت محیط زیست خواهد کرد.

وی به فعالیت 18 متخصص در این کارخانه اشاره کرد و گفت: هسته اولیه این طرح متشکل از سه نفر دانشجو شکل گرفت که در رشته مهندس مکانیک مشغول به تحصیل بودند.

این مخترع با اشاره به اهمیت کار خود، گفت: این طرح جزو طرح‌های برتر در کشور شناخته شد و مورد تقدیر ریاست جمهور قرار گرفت.

حسینی پیرامون موانع پیش رو در عملیاتی کردن این پروژه در پایان، یادآور شد: متاسفانه تلاش ما از سوی سازمان پسماند هیچ گونه حمایتی دریافت نداشت؛ اما دانشگاه فردوسی مشهد و پارک علم و فناوری حمایت و همکاری لازم را با ما داشته که در نهایت250 میلیون تومان تسهیلات در این پروژه به ما اعطا شد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است