خانه خبر پرتقال، آلودگی جیوه را از بین می برد

پرتقال، آلودگی جیوه را از بین می برد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پاک کننده جیوه

مرجع پلیمردربازارایران محققان موفق شدند با استفاده از مواد جدید در پوست مرکباتی نظیر پرتقال، آلودگی جیوه را از بین ببرند.

پاک کننده جیوه با آغاز عصر صنعتی، آلودگی جیوه به طور پیوسته در محیط زیست ما بویژه در سطح رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها افزایش یافته است. در نتیجه مقادیر بالایی از جیوه در سطح آب برای ماهی‌ها خطراتی را به دنبال دارد که سلامتی آنها را تهدید می‌کند.

روشی ساده و کارآمد برای حذف جیوه از محیط زیست

در حال حاضر، دانشمندان استرالیایی در دانشگاه فلیندرز، روشی ساده و کارآمد برای حذف جیوه از محیط زیست با استفاده از یک ماده ساخته شده از بازیافت زباله‌های پوست مرکبات کشف کرده‌اند.

در گذشته سازمان‌های حفاظت از محیط زیست برای از بین بردن جیوه از پردازش سنگ معدن استفاده می‌کردند، مانند سیستم مورد استفاده در سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا که شامل ماشین‌آلات و فرایندهای پیچیده‌ای بود که کارآیی کمی داشت و برای محیط‌های دریایی مناسب نبود.

اما ماده جدید ساخته شده برای از بین بردن آلودگی در آب و خاک مناسب است و علاوه بر این بازیافتی و تجدیدپذیر بوده و روشی ساده و کارآمد برای از بین رفتن آلودگی‌های جیوه است.

عنصر کلیدی در این ماده جدید، پلی سولفید سولفورلیمونن بوده که یک پلیمر ایجاد شده از گوگرد و لیمونن است. لیمونن ماده موجود در پوست چرب مرکبات است. این مواد هر ساله به مقدار زیادی دور ریخته می‌شوند.

دکتر چالکر از دانشگاه فلیندرز می‌گوید: هر ساله صنعت نفت بیش از 70 میلیون تن گوگرد تولید می‌کند که در سراسر جهان استفاده نشده است و این در حالی است که بیش از 70 هزار تن لیمونن در صنعت مرکبات هر سال بوجود می‌آید که بخش عمده آن در پوست پرتقال است.

از مهمترین مزیت‌های پلی‌سولفید، آشکارسازی جیوه است، زیرا زمانی که در معرض جیوه قرار گیرد، تغییر رنگ می‌دهد و می‌تواند جیوه را از بین ببرد.

پلیمر سولفور لیمونن، ماده پلاستیکی ساخته شده از پوست مرکبات است و در شناسایی و جذب آلودگی جیوه کاربرد دارد.

محققان امیدوارند از این فناوری برای از بین بردن آلودگی آب آشامیدنی استفاده کنند.

یافته‌های این بررسی در مجله Angewandte Chemie International Edition منتشر شده است.

منبع  http://magazine.good.is/articles/orange-citrus-waste-removing-mercury-oceans

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است