خانه تکنولوژي قطعات کامپوزیتی پیشرفته با فناوری بریدینگ

قطعات کامپوزیتی پیشرفته با فناوری بریدینگ

توسط مدیر سایت
0 نظرات
braiding Technology

مرجع پلیمر در بازار ایران:  دانشجوی دکتری مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و پژوهشگر این طرح، طراحی و ساخت این کامپوزیت ها را حاصل تلاش شش ساله جمعی از پژوهشگران مهندسی نساجی و مکانیک این دانشگاه  بیان کرد و گفت: این طرح با بهره گیری از بزرگترین ماشین بریدینگ مدور در ایران، مغزی هایی با سطح مقطع هایی از جمله دایروی، بیضوی و تخم مرغی با الیاف کربن به عنوان نمونه تولید و پس از تزریق رِزین،کامپوزیت برید نهایی تولید و در شرایط بارگذاری خمشی آزمایش شد.

braiding Technology

جلیل حاج رسولیها ،سرعت تولید بالا، خواص شیمیایی و حرارتی مناسب در سرعت های بالا، قابلیت بسیار مناسب آن ها در ساخت سازه های مختلف با شکل های پیچیده و طول عمر بالا را از ویژگی های این کامپوزیت ها برشمرد.

وی یکی از روش های بسیار مهم وکاربردی برای افزایش این مشخصه ها را استفاده از پیش شکل یافته های نساجی دانست و افزود: پیش شکل یافته های نساجی، ساختارهای برید با قابلیت شکل پذیری بالا قادر به قرارگیری بر روی عمده شکل های پیچیده و کاهش چشمگیر هزینه ها و زمان و  مناسب برای ساخت بسیاری از سازه های کامپوزیتی خواهد بود.

جلیل حاج رسولیها بریدینگ را فرآیندی نساجی  قادر به درگیر کردن دو یا تعداد بیشتری از نخ ها در جهت های طولی یا اریب معرفی کرد و گفت: این فرایندِ ساده ، پرکاربرد و اقتصادی قادر است ساختاری یکپارچه و منسجم به عنوان پیش شکل یافته را تولید کند.

نقش بریدینگ در تولید قطعات کامپوزیتی پیشرفته

این دانشجوی موفق دانشگاه صنعتی اصفهان به کاربردهای ساختارهای برید به عنوان تقویت کننده با فناوری پیشرفته در تولید کامپوزیت ها اشاره کرد و افزود: صنعت هوافضا، صنعت پزشکی از جمله وسایل جراحی، آندوسکوپ ها و اعضای مصنوعی، صنایع خودروسازی وکشتی سازی، صنایع پتروشیمی از جمله ساخت تمام مخازن و لوله های تحت فشار، تجهیزات ورزشی و تفریحی وبسیاری از صنایع مهم دیگر، از جمله بهره برداران از روش بریدینگ است.

انواع قطعات کامپوزیتی پیشرفته با استفاده از فناوری بریدینگ، با همکاری محمد شیخ زاده و رضا جعفری ندوشن از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و مجتبی میبدی کارشناس ارشد طراحی سازه های هوایی طراحی و ساخته شده و در نخستین جشنواره کسب و کار کامپوزیت ایران (ISC96)، یکی از سه طرح برتر این جشنواره انتخاب شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است