خانه اقتصادیگزارش و تحلیل مروری بر قیمت های جدید محصولات پلیمری و شیمیایی

مروری بر قیمت های جدید محصولات پلیمری و شیمیایی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Report

مرجع پلیمر در بازار ایران:  بررسی قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی در تاریخ ۲۳ و ۳۰ مهرماه نشان می دهد در گروه:

Report

محصولات پلیمری

بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات پلیمری متعلق به پلی اتیلن سنگین فیلم با ۱.۲ درصد رشد است، این کالا به رقم ۴ هزارو ۴۱۲ تومان رسیده است.

در رتبه دوم و سوم هم پلی اتیلن سنگین بادی و پلی اتیلن سبک فیلم به ترتیب با ۰.۸ و ۰.۷ درصد رشد قیمت قرار دارد، پلی اتیلن سبک فیلم از رقم ۴هزارو ۶۷۹ تومان به ۴هزار و ۷۱۵ تومان رسیده است.

همچنین پلی اتیلن های سنگین تزریقی و دورانی نیز ۰.۶ درصد نسبت به هفته گذشته رشد قیمت داشتند.

در ادامه پلی پروپیلن های نساجی، شیمیایی و پلی اتیلن های ترفتالات گرید نساجی نیز روندی افزایشی داشته و حدودا ۰.۳ درصد نسبت به هفته قبل گران شدند.

پلی استایرن مقاوم نیز روندی مثبت داشت و به میزان ۰.۳ درصد گران شد، این در حالی است که پلی استایرن معمولی با روندی نزولی نسبت به هفته گذشته روبه رو شد، این کالا ۱.۴ درصد نسبت به هفته قبل ارزان شد.

در همین حال بیشترین افت قیمت در گروه محصولات پلیمری متعلق به پی وی سی ها با ۴.۵ درصد کاهش قیمت نسبت به هفته قبل است. افت شدید قیمت جهانی این محصولات از دلایل ریزش قیمت آنها به شمار می رود.

همچنین استایرن بوتادین رابرهای روشن و تیره نیز به روند نزولی خود در هفته های گذشته ادامه دادند، این کالاها به ترتیب ۳.۵ و ۳.۷ درصد نسبت به هفته گذشته ارزان شدند.

در ادامه ABS هم روندی منفی داشت و به میزان ۰.۳ درصد نسبت به هفته قبل افت کرد. پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری نیز با ۰.۱ درصد افت نسبت به هفته قبل روبه رو شدند.

محصولات شیمیایی

بررسی قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۲۳ و ۳۰ مهرماه نشان می دهد که اکثر کالاها روندی افزایشی داشته اند.

بیشترین افزایش قیمت درگروه محصولات شیمیایی متعلق به سودمایع با ۱۳.۶ درصد رشد قیمت نسبت به هفته قبل است، این کالا به رقم یک هزار و ۱۰۲ تومان رسیده است.

همچنین در رتبه بعدی  منواتیلن گلایکول با ۵ درصد رشد نسبت به هفته قبل قرار دارد، این کالا از رقم ۳ هزار و ۱۱۳ تومان به ۳ هزار و ۲۶۹ تومان رسیده است.

در رتبه بعدی هم  دی اتیلن گلایکول با ۲.۱ درصد افزایش قیمت قرار دارد. همچنین اسیدترفتالیک، متانول، اسیداستیک و استایرن منومر نیز روندی افزایشی داشتند، به طوری که اسیداستیک ۱.۸ درصد نسبت به هفته قبل گران شد و به رقم ۲ هزار و ۱۰۷ تومان رسید.

متانول و اسیدترفتالیک نیز به ترتیب با ۱.۷ و ۱.۶ درصد رشد قیمت نسبت به هفته قبل در رتبه های بعدی رشد قیمت ها قرار دارند. استایرن منومر نیز نسبت به هفته قبل ۱.۴ درصد رشد قیمت داشت.

در ادامه پارازایلین با ۰.۶ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته قبل قرار دارد، اورتوزایلین هم ۰.۴ درصد نسبت به هفته قبل گران شد و به رقم ۲ هزار و ۵۶۲ تومان رسید.

بنزن، کریستال ملامین، اوره پریل و صنعتی، دی اتیل هگزانول و ایزوبوتانول نیز ۰.۳ درصد رشد قیمت داشتند.

در همین حال نرمال بوتانول، زایلین مخلوط و آروماتیک سنگین با  افت نسبت به هفته قبل روبه رو شدند، این کالا به ترتیب ۰.۴، ۰.۹ و ۰.۱ درصد نسبت به هفته گذشته ارزان شدند.

در محاسبه قیمت پایه محصولات شیمیایی نرخ دلار هم با روندی افزایشی روبه رو شد، به طوری که از رقم ۳ هزار و ۹۹۲ تومان به ۴ هزار و ۶ تومان رسید.

منبع: پایگاه خبری بورس کالای ایران

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است