خانه تکنولوژي تولید پلاستیک‌های دوستدار محیط زیست از ضایعات آلی

تولید پلاستیک‌های دوستدار محیط زیست از ضایعات آلی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Bio Plastic from scrap

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه Delaware موفق به توسعه فرآیندی کارآمد برای استخراج قندها از تراشه‌های چوب، دانه‌های ذرت و دیگر ضایعات آلی بدست آمده از جنگل‌ها و مزارع شده اند. این ماده اولیه قابل بازیافت می تواند به عنوان یک جایگزین ارزان تر و پایدار برای نفت مورد استفاده در تولید چندین کالاهای مصرفی سالانه باشد.

Bio Plastic from scrap

 

ضایعات آلی جهت تولید تولید پلاستیک‌های دوستدار محیط زیست

در این پژوهش به جای استفاده از ذرت و استخراج قند آن جهت تولید اتانول، از ساقه‌ها و پسماندهای آن که پس از برداشت ذرت حاصل می‌گردد استفاده می‌شود. همچنین از ضایعات آلی دیگر نظیر تراشه‌های چوب و پوست برنج می‌توان استفاده نمود. اگر چه این مواد ارزان قیمت هستند اما تجزیه شیمیایی آن‌ها بسیار دشوار می‌باشد. دیواره سلولی این مواد از لیگنین که بسیار محکم می‌باشد تشکیل شده و باعث نگه داشتن قندها می‌گردد.

صنعت در حال حاضر قندها را از لیگنین از طریق یک فرایند دو مرحله ای با استفاده از مواد شیمیایی خشن و شرایط واکنش در مرحله اول و یک آنزیم گران در مرحله دوم جدا می کند. این فرایند باعث می‌شود که قندهای حاصل گران قیمت باشند و محصولات نهایی، هرچند تجدید پذیر، قابل رقابت با محصولات تولید شده با نفت نیستند.

این فرآیند جدید شامل یک مرحله می‌باشد و در دمای پایین (85°C)، زمان واکنش کوتاه (یک ساعت) انجام می‌شود. در این فرآیند از یک محلول غلیظ نمک معدنی در حضور مقدار کمی اسید معدنی استفاده می‌شود. محلول غلیظ نمکی نیاز به مقداری آب دارد. محلول باعث تورم ذرات چوب و دیگر مواد زیستی می‌شود و با الیاف واکنش می‌دهد. خواص منحصر به فرد محلول نمک این روش را بسیار موثر می کند. همچنین با واکنش‌های دی هیدراته می‌توان قندها را به فوران‌ها تبدیل نمود. فوران ها به عنوان مواد اولیه برای ساخت مواد شیمیایی مخصوص استفاده می شوند. این نوآوری جدید باعث کاهش مصرف انرژی و آب نیز می شود.

منبع: biofuels

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است