خانه اقتصادیگزارش و تحلیل مروری بر تغییرات قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی

مروری بر تغییرات قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
report and analysis

مرجع پلیمر در بازار ایران: مقایسه قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی در تاریخ ۱۶ و ۲۳ مهرماه نشان می دهد که اکثر کالاها روندی صعودی داشته اند.

محصولات پلیمری

گروه محصولات پلیمری

با توجه به افزایش قیمت دلار در هفته اخیر، قیمت پایه اکثر محصولات پلیمری در هفته جاری افزایش داشت، بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات پلیمری، پلی اتیلن سنگین فیلم با ۱.۸ درصد افزایش به رقم ۴ هزار و ۳۵۸ تومان رسید.

در رتبه بعدی بیشترین افزایش قیمت های پایه پلی اتیلن سنگین بادی با ۱.۷ درصد افزایش به رقم ۴ هزار و ۳۱۹ تومان رسید.

همچنین در ادامه پلی استایرن معمولی، پلی اتیلن سنگین اکستروژن PE۸۰  و پی وی سی ها نیز با ۱.۶ درصد رشد نسبت به هفته گذشته روبه رو شدند.

پلی اتیلن های ترفتالات بطری و پلی اتیلن سنگین دورانی هم با افزایش ۱.۴ درصدی نسبت به هفته گذشته روبه رو شدند، به طوری که بطری ها از ۵۶ تا ۶۰ تومان نسبت به هفته قبل گران شدند، پلی اتیلن سنگین دورانی نیز از قیمت ۴ هزار و ۱۴۶ تومان به ۴ هزار و ۲۰۴ تومان رسید.

پلی پروپیلن نساجی نیز به میزان ۱.۳ درصد افزایش نرخ داشت و از رقم ۴ هزار و ۱۷۷ تومان به ۴ هزار و ۲۳۳ تومان رسید.

برخی ازمحصولات پلیمری نیز نسبت به هفته گذشته با افت روبه رو شدند، به طوری که پلی استایرن های انبساطی با ۴.۸ درصد افت در صدر آنها قرار داشت، این کالا به میزان ۲۸۵ تومان افت قیمت داشت.

همچنین استایرن بوتادین رابرهای روشن و تیره نیز به ترتیب ۲.۱ و ۲.۳ درصد افت قیمت داشتند، در ادامه ABS با ۱.۴ درصد افت نسبت به هفته گذشته قرار دارد، همچنین پلی اتیلن سنگین تزریقی نیز ۱۸ تومان نسبت به هفته گذشته افت قیمت داشت.

در ادامه اپوکسی رزین مایع نسبت به هفته قبل بدون تغییر با نرخ ۸ هزار و ۲۶۰ تومان گزارش شده است.

در محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی دلار با ۱.۶ درصد رشد نسبت به هفته گذشته روبه رو شده است.

گروه محصولات شیمیایی

بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی، متعلق به اسیداستیک با ۱۰ درصد رشد نسبت به هفته قبل است، این کالا به رقم یک هزار و ۸۸ تومان رسیده است.

در رتبه دوم سودمایع با۷.۹ درصد رشد نسبت به هفته قبل به ۹۷۰ تومان در هر کیلو رسید.

همچنین در رتبه بعدی هم اوره پریل و صنعتی با ۵.۱ و ۵.۴ درصد رشد نسبت به هفته قبل قرار دارند، این کالاها به ترتیب ۵۲ و ۵۴ تومان گران شده اند.

در ادامه اورتوزایلین با ۲.۵ درصد رشد قیمت نسبت به هفته قبل به رقم ۲ هزار و ۵۵۰ تومان رسید. همچنین دی اتیل گلایکول هم با ۲.۳ درصد رشد به رقم ۲ هزار و ۸۹۷ تومان رسید.

دی اتیل هگزانول و ایزوبوتانول هم با ۱.۶ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته قبل روبه رو شدند، اسیدترفتالیک و نرمال بوتانول، تولوئن دی ایزوسیانات و همچنین کریستال ملامین نیز نسبت به هفته گذشته روندی افزایشی داشتند.

در ادامه استایرن منومر و زایلین مخلوط نسبت به هفته گذشته با افت قیمت روبه رو شدند، به طوری که استایرن منومر ۰.۴ درصد افت به رقم ۴ هزار و ۴۱۴ تومان رسید.

همچنین زایلین مخطوط هم ۳ درصد نسبت به هفته گذشته افت قیمت داشت و از رقم ۲ هزار و ۵۶۳ تومان به ۲ هزار و ۴۸۳ تومان رسید.

قیمت دلار نیز در محاسبه نرخ محصولات پتروشیمی از رقم ۳ هزار و ۹۲۷ تومان به ۳ هزار و ۹۹۲ تومان رسید که ۱.۶ درصد رشد را نشان می دهد.

منبع: پایگاه خبری بورس کالا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است