خانه تکنولوژي تولید جوهرهای نانویی برای چاپ روی شیشه، سرامیک و پارچه، توسط محققان ایرانی

تولید جوهرهای نانویی برای چاپ روی شیشه، سرامیک و پارچه، توسط محققان ایرانی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Nano Ink

مرجع پلیمر در بازار ایران: محمد موسوی فرد ، فارغ التحصیل دانشگاه امیر کبیر در رشته مهندسی پلیمر و مجری طرح «جوهر تصعیدی نانو ساختار» اظهار داشت: مدتی است که این قابلیت فراهم شده تا بتوان تصویر دلخواه را روی اجسام مصرفی یا تزیینی مدنظر مانند لباس، قاب موبایل، لیوان، پازل و … چاپ کرد؛ این چاپ معمولا با استفاده از یک چاپگر رو میزی جوهرافشان و یک پرس حرارتی خیلی کوچک بدون نیاز به دستگاه های چاپ پیشرفته و بزرگ صنعتی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه این چاپگرها به راحتی در دسترس هستند و جوهرهایی که برای این منظور و داخل کارتریج آنها استفاده می شود جوهر تصعیدی است، افزود: این جوهرها به راحتی توسط چاپگر روی سطح کاغذ چاپ شده و سطح کاغذ روی زمینه نهایی مورد نظر قرار گرفته و توسط پرس حرارتی در مدت زمان چند ثانیه به روی سطح منتقل می شود.

Nano Ink

تولید داخلی جوهرهای نانویی

موسوی فرد خاطر نشان کرد: جوهرهای تصعیدی در کشور تماما وارداتی بوده و قیمت بسیار بالایی دارد به همین دلیل در این طرح به توانایی تولید این جوهرها در داخل کشور دست یافتیم تا این محصول با کیفیت مناسب و قیمت کمتر در کشور تولید شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای این پروژه گفت: قابلیت تولید داخل و صادرات کشورهای منطقه، کیفیت رنگی بالا، جلوگیری از گرفتگی هد چاپگر، پایداری بالا و سازگاری با محیط زیست از جمله مزیت های این طرح برای اجرا به شمار می رود.

این محقق عنوان کرد: استفاده از فناوری نانو در ساخت این محصول منجر به تولید جوهر با توزیع اندازه ذرات کم و میانگین اندازه ذرات در مقیاس نانومتری می شود. فناوری نانو باعث پایداری این جوهرها شده که منجر به طول عمر بالا و پایداری طولانی مدت آنها خواهد شد.

وی با اشاره به کاربردهای این جوهرهای تصعیدی خاطرنشان کرد: جوهرهای تصعیدی در صنعت چاپ برای چاپ انتقالی توسط یک سطح واسط و اعمال تصویر نهایی توسط پرس حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد عمده این جوهرها در چاپ تصاویر دلخواه روی انواع سطوح پوشاک، سرامیک، شیشه، پلیمر، چوب و کاغذ است.

وی افزود: استفاده از این محصول روز به روز در حال گسترش بوده و زمینه های کاربردی آن اعم از لوازم تزیینی، تبلیغاتی، فرهنگی، هنری و … وابسته است. این محصول در داخل کشور رقیبی ندارد و محصولات مشابه عمدتا از کشورهای چین و کره وارد می شوند که قیمت تمام شده آنها برای مشتری زیاد است. به همین دلیل درصدد آمدیم با فناوری نانو جوهرهای تصعیدی را با قیمت کمتر و با کیفیت بالاتر به دست مصرف کننده برسانیم.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است