خانه علمی پژوهشیمقالات چاپ پلیمرهای خود تاشونده

چاپ پلیمرهای خود تاشونده

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Printed Self-Folding Electronics

مرجع پلیمر در بازار ایران: همانگونه که چاپ سه بعدی به یک تکنولوژی اصلی تبدیل شده است، محققان صنعت و دانشگاهی در حال بررسی ساختارهای چاپی هستند که در هنگام گرم شدن یا غوطه ور شدن در آب، خود را به شکل سه بعدی مفید تبدیل کنند.

Printed Self-Folding Electronics

محققان دانشگاه MIT موفق به توسعه یک پلیمر قابل چاپ شده‌اند که به محض خروج از چاپگر سه بعدی شروع به تا شدن می‌کند. یکی از مزایای بزرگ این پژوهش خاصیت خود تاشوندگی بدون نیاز به هیچ محرک خارجی می‌باشد.

برای چاپ قطعات الکترونیک نیاز به استفاده از مواد آلی می‌باشد که نسبت به رطوبت و حرارت بسیار حساس هستند. اما جهت تا کردن، این قطعات الکترونیکی باید در آب غوطه ور شده یا حرارت ببینند که در نهایت باعث تخریب آن‌ها می‌گردد.

محققان یک دستگاه چاپی خود تاشونده تولید نموده‌اند که شامل رساناهای الکتریکی و یک پیکسل پلیمری است و هنگامی که ولتاژی به آن اعمال می‌شود از حالت شفاف به مات تغییر پیدا می‌کند. در ابتدا چیزی مانند حرف H انگلیسی از چاپگر خارج گردید که هر یک از پاهای آن خود را در جهت مختلف تا کرده و شکلی شبیه رویه میز به خود گرفتند. همچنین آن‌ها نسخه های مختلفی از همان طراحی اولیه ساختند که نشان می‌داد زاویه دقیقی که تا خوردن از آن نقطه شکل بگیرد را می‌توان کنترل کرد.

در کوتاه مدت این تکنیک می‌تواند برای تولید سفارشی حسگرها، نمایشگرها و آنتن‌ها مورد استفاده قرار گیرد و در آینده پیش بینی می‌شود برای ساخت ربات‌های چاپی به کار گرفته شود.

فیلم:

https://www.aparat.com/v/2Ya6O

دانلود کامل مقاله چاپ پلیمرهای خود تاشونده:

3D-Printed Self-Folding Electronics

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است