خانه خبراخبار علمی پژوهشی پیشرفت های مواد پنجره های هوشمند جهت بهبود بهره وری نور و انرژی

پیشرفت های مواد پنجره های هوشمند جهت بهبود بهره وری نور و انرژی

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت): تیمی از محققان در دانشکده مهندسی Crockell در دانشگاه تگزاس Austin یک مرحله به ارائه پنجره هوشمند با انرژی کارامد پیشرفته نزدیک تر شدند. مهندسین موادی را طراحی کرده اند که منجر به تولید پنجره ای شده است که قادر به عبور نور بدون انتقال دادن گرما هستند همچنین برعکس این مواد قادر به محدود کردن نور هستند در حالی که اجازه عبور گرما را نمی دهند.NewsImage_44198

مواد جدید به طور گسترده ای می توانند هزینه های گرمایشی و سرمایشی ساختمانها را کاهش دهند. با استفاده از این پنجره ها ساکنین ساختمانها توانایی کنترل دقیق انرژی و نور خورشید عبوری را دارند.

این تصویر حالت تاریک، روشن و سرد را که توسط نانوکامپوزیت های طراحی شده توسط محققین ممکن شده است را شرح می دهد.

این تیم دو ترکیب از مواد کامپوزیت برای خلق یک شبکه متخلخل قابل نفوذ را سازمان دهی کرده اند. این سازمان قادر است به طرز قابل توجهی هرچه سریعتر جایگزینی بین حالات مختلف را انجام دهد.

اولین پیوند دوگانه اولین پیوند دوگانه مواد الکتروکروماتیک توسط پروفسور Delia Milliron و تیم اش در سال 2013 توسعه پیدا کرد. این مواد مخلوطی از دو ماده ی فرآیندی با خواص اپتیکال متمایز برای مانیتورینگ گرمادهی نزدیک مادون قرمز (NIR)و نور مرئی است.

اخیرا، تیم Milliron دو ماده جدید پیشرفته در الکتروکروماتیک توسعه داده اندکه به شدت نسبت به حالت سرد و گرم به صورت گزینشی عمل می کنند. این جنبه های مواد در گذشته غیرقابل باور بوده است.

منبع: azom.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است