خانه تکنولوژي طرح و ساخت نمونه اولیه پلیمر معدنی بازدارنده آتش

طرح و ساخت نمونه اولیه پلیمر معدنی بازدارنده آتش

توسط مدیر سایت
0 نظرات
anti fire polymer

مرجع پلیمر در بازار ایران: امین کاشفی، فناور جوان، با ارائه طرح و ساخت نمونه اولیه پلیمر معدنی بازدارنده آتش، در دهمین نمایشگاه فناوری نانو شرکت کرده‌‌بود.

 پلیمرمعدنی «ژئوکان» به عنوان یک فناوری جدید در صنعت مواد ضد حریق سبز با استفاده از ضایعات سلیس‌دار صنایع دیگر یا مواد معدنی طبیعی حاوی سیلیس ساخته شده است. این ماده که یک سرامیک کم‌انرژی محسوب می‌شود، در دمای محیط یا بالاتر محکم می‌شود و به مقاومت مکانیکی و پایداری حرارتی می‌رسد. می‌توان از این ماده در تولید قطعات پیش‌ساخته استفاده کرد یا جایگزین سازه‌های ساخته شده کرد و حتی به صورت پوششی روی سازه‌ها استفاده کرد.

بسته به نوع ساختار شیمیایی، ژئوکان توان حفظ مقاومت مکانیکی و پایداری شکل هندسی خود را به ترتیب تا دمای 600 و 1000 درجه سانتی‌گراد دارد. این ماده هم به صورت پیش‌ساخته و هم به هنگام ساخت قابل تولید است و با مواد ساختمانی فعلی سازگار است. همچنین مواد خام مورد نیاز برای تولید آن در دسترس است.

anti fire polymer

پلیمر معدنی

ژئوکان یک ماده سیمانی است که از سیلیکات و آلومینات تشکیل می‌شود. این ماده سبک وزن دارای مقاومت بالایی است، ضریب انتقال حرارت پایینی دارد.

امین کاشفی در این باره گفت:‌ «ژئوکان یک ماده دو جزئی است که از یک قسمت پودری و یک قسمت مایع تشکیل شده است؛ از ترکیب این دو جز ماده چسب مانندی تولید می‌شود که به عنوان پوشش و عایق حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده که مختص ایران تولید شده است، از مواد دور ریز ساخته می‌شود. این ماده چسب مانند را می‌توان به هر شکل و قالبی درآورد؛ حتی جایگزین ایده‌آلی برای بتن و سیمان است».

وی در ادامه افزود:‌ «در حالی که بتن معمولی در دمای 400 درجه سانتی‌گراد منبسط می‌شود، ژئوکان تا دمای 800 درجه سانتی‌گراد ثابت باقی می‌ماند و حتی از دمای 600 درجه مقاومت سازه را تا 30 درصد افزایش می‌دهد».

ژئوکان حاصل تحقیقات 11 ساله گروهی از دانشجویان سراسر دنیاست و پیش از این هم در استرالیا و چندین کشور اروپایی ساخته شده است اما امین کاشفی این مواد را برای ایران بومی‌سازی کرده است تا نیازی به وارد کردن چنین ماده‌ای از کشورهای دیگر نباشد.

گفتنی است دهمین نمایشگاه فناوری نانو از 14 تا 17 مهر در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است