خانه علمی پژوهشیمقالات تولید رزین‌های ترموست از روغن‌ سویا

تولید رزین‌های ترموست از روغن‌ سویا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Thermosetting Resin

مرجع پلیمر در بازار ایران: اکثر محصولات پلاستیکی خطر جدی زیست محیطی را به همراه دارند زیرا در زمین‌های دفن زباله ها تجزیه نشده و نمی توان آنها را  به کود تبدیل نمود. دانه‌های سویا یک منبع پایدار پروتئین و روغن می‌باشند و همچنین نقش فزاینده ای در کاربردهای صنعتی، از جمله تولید پلاستیک سویا دارند. سویا، هنگامی که توسط کشاورزی پایدار تولید می‌شود، انتشار دی اکسید کربن را کاهش می دهد، و پلاستیک های سویا زیست تخریب پذیر می تواند جایگزین محصولات پتروشیمی گردد.

Thermosetting Resin

دو نوع عمده از پلاستیک های حاصل از سویا شامل محصولات پلی یورتانی و محصولات پلی استر ترموست می‌باشد. پلی ال‌های سویا، ساخته شده از روغن دانه سویا، برای ساخت تونر، چسب، سیلان، پوشش، جوهر روزنامه، پانل های خودرو و فوم یورتان سخت استفاده می‌شود. هنگامی که سویا با مواد شیمیایی مناسب ترکیب می‌شوند می‌تواند از نظر پایداری، استحکام و هزینه رقیب همتایان نفتی خود شود. پلاستیک‌های سویا در دماهای پایین تری نسبت به پلاستیک‌های مصنوعی پردازش شده و باعث صرفه جویی در انرژی می‌گردد.

رزین‌های ترموست معمولا پس از پخت به شکل اولیه خود باز نمی‌گردند و دارای ساختارهای پایدار و مستحکم می‌باشند. این مواد معمولا به عنوان چسب و پوشش در صنعت برق و الکتریک و هواپیما استفاده می‌شود. اما اکثر ترموست‌های اپوکسی مورد استفاده از مواد غیر قابل تجدید پذیر ساخته می‌شوند و بعضی از آنها حاوی مواد است که می تواند به طور بالقوه برای محیط زیست مضر باشد. ترموست پایه گیاهی در دسترس هستند، اما معمولا ضعیف هستند و به آسانی تجزیه می گردند. در حال حاضر محققان موفق به ترموست‌های پایه گیاهی مستحکم و ایمن شده‌اند. آن‌ها از یک عامل پخت جدید ساخته شده از روغن کرچک بر روی ترموست اپوکسی مشتق شده از سویا استفاده نمودند. محصول حاصل دارای شفافیت، استحکام، پایداری و مقامومت حرارتی بیشتر می‌باشد. علاوه بر این عبور نور از ترموست مبتنی بر سویا، آن را برای استفاده در سلول‌های خورشیدی مناسب می‌سازد.

دانلود کامل مقاله تولید رزین‌های ترموست از روغن‌ سویا:

All Plant Oil Derived Epoxy Thermosets with Excellent Comprehensive Properties

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است