خانه خبر توصیه به استفاده از ظروف فاقد BPA

توصیه به استفاده از ظروف فاقد BPA

توسط مدیر سایت
0 نظرات
plastic water bottles

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان در یک پژوهش جدید نشان دادند که قرارگیری کودکان در معرض بیسفنول آ(Bisphenol A)یا BPA قبل یا بعد از تولد، منجر به مشکلات معده برای آنها می‌شود.

plastic water bottles

اثر BPA بر توازن باکتری‌های خوب و بد

گزارش انجمن جامعه بین‌المللی میکروب‌شناسی نشان داده است که قرارگیری کودکان در معرض بیسفنول آ می‌تواند توازن باکتری‌های خوب و بد در معده را از بین ببرد.

اجتناب از این مواد شیمیایی پس از تولد فرزند نیز همانند قبل از تولد از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا ممکن است از طریق شیر مادر به کودکان انتقال یابد.

محققان نتیجه گرفتند که قرارگیری کودکان در معرض این مواد شیمیایی می‌تواند بر سلامت آنها تأثیر بگذارد.

بیسفنول آ یک ماده شیمیایی صنعتی بوده که از دهه 1960 برای ساخت پلاستیک از آن استفاده شده است. قرار گرفتن در معرض بیسفنول آ با ابتلا به عوارض جانبی منفی مرتبط است.

بیسفنول آ در بسیاری از ظروفی که غذاها و نوشیدنی‌ها مانند آب را در آن ذخیره می‌کنند وجود داشته و تحقیقات ثابت کرده که این مواد شیمیایی می‌توانند توسط غذاهایی که در ظروفی از این جنس نگهداری می‌شوند، جذب شود.

محققان پژوهش خود را با آزمایش بر روی 10 خرگوش باردار آغاز کردند. این خرگوش‌ها تحت یک رژیم غذایی استاندارد بوده و به صورت جداگانه نگهداری می‌شدند.

آنها این خرگوش‌ها را به دو گروه تقسیم کردند که یک گروه در معرض بیسفنول آ و گروه دیگر در معرض آن قرار نداشتند.

محققان خرگوش‌هایی که در معرض بیسفنول آ قرار گرفتند را با هویج های آلی خالص از وسط دوره حاملگی تا روز هفتم پس از تولد تغذیه کردند.

دانشمندان نتیجه گرفتند که قرار گرفتن در معرض بیسفنول آ می‌تواند به ایجاد شرایطی به نام “ناتراز شدن همزیستی باکتری روده”(gut bacterial dysbiosis) منجر شده که ممکن است سبب التهاب کبد و کولون شود.

محققان هشدار می‌دهند که برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری‌ها باید محصولاتی را که در بسته‌بندی‌هایی با برچسب “فاقد بیسفنول آ” هستند، مصرف کنید.

علاوه بر این می‌توان با کاهش مصرف غذاهای آماده و کنسروی نیز از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری کرد. زیرا اکثر این ظروف حاوی  بیسفنول آ هستند.

همچنین به جای استفاده از ظروف پلاستیکی برای ذخیره مواد غذایی، می‌توان آنها را در ظروف شیشه‌ای، استیل یا چینی استفاده کرد که برای حفظ سلامت کودکان مناسب‌تر هستند.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است