خانه اقتصادی طرح‌های gtp (تولید پلیمر از گاز) در 6 نقطه از کشور اجرا خواهد شد

طرح‌های gtp (تولید پلیمر از گاز) در 6 نقطه از کشور اجرا خواهد شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گازهای فلر

مرجع پلیمر در بازار ایران: بیژن زنگنه، وزیر نفت در مراسم افتتاح سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو با بیان این مطلب ادامه داد: بخشی از این اعتبار صرف تعمیر چاه های قدیمی و حفر چاه های جدید و بخشی نیز برای نوسازی تاسیسات سطح الارضی خواهد شد.

وی افزود: این پروژه ها به شرکت‌های ایرانی داده می‌شود اما می‌توانند از شریک خارجی در بخش های مختلف مانند فاینانس استفاده کنند.

گازهای فلر

زنگنه گفت: تلاش می شود هزینه اجرای هرکدام از این پروژه ها بیش از 300 میلیون دلار نباشد.

وی تاکید کرد: اجرای این پروژه ها 2 ساله خواهد بود و بازپرداخت نیز در کمتر از 3 سال انجام خواهد شد بنابراین سال های 97 و 98 سال های اجرا و سال های 98، 99 و 1400 زمان بازپرداخت است.

وزیر نفت روش‌های مختلفی برای تامین 5 میلیارد دلار در نظر گرفته شده اعلام کرد و گفت: این روش‌ها شامل فروش اوراق مشارکت، یوزانس، فاینانس داخلی و … می شود و سود پیش بینی شده برای آن 20 تا 35 درصد خواهد بود.

وزیر نفت ادامه داد: قراردادهای جدید نفتی پیشرفت قابل‌قبول و خوبی داشته و تاکنون با شرکت‌های صاحب‌نام جهان مذاکراتی انجام شده است.

وی اولویت‌های قراردادهای جدید نفتی را شامل توسعه میدان‌های مشترک و افزایش ضریب بازیافت از میدان‌های در حال بهره‌برداری اعلام کرد و افزود: میدان‌های غرب کارون و میدان‌های مشترک با عراق در غرب کشور جزء سیاست‌های اصلی دولت است و تا پایان دولت دوازدهم هیچ میدان مشترکی نباید بلاتکلیف مانده باشد.

زنگنه ادامه داد: اگر بتوانیم به خوبی اهداف خود را جلو ببریم، می‌توان انتظار داشت تا با قراردادهای مناسب که با شرکت‌های خارجی بسته می‌شود تمام پیمانکاران میادین مشترک مشخص شوند.

به گفته وزیر نفت، با رونق قراردادهای نفتی، اشتغال در کشور ایجاد شده و بخش خدمات رونق می‌گیرد.

وی طرح دیگر در دست اقدام برای دولت دوازدهم را طرح صفر کردن مشعل‌های گاز در میادین نفتی اعلام کرد و افزود: در 4 سال آینده باید به نوفلرینگ دست پیدا کنیم و شاهد سوختن گازهای همراه نباشیم.

وزیر نفت ادامه داد: طرح‌هایی مانند ngl 3100, 3200 و خارک و همچنین بیدبلند2 به همین منظور به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی تاکید کرد: به منظور جذب بخش‌خصوصی در طرح‌های خاموش‌ کردن مشعل، قیمت پایینی را برای گازهای همراه در نظر گرفته‌ایم.

زنگنه اولویت دیگر وزارت نفت را طرح‌های مایع‌سازی گاز عنوان کرد و گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک ایران lng به سامان برسد و برای همین منظور قیمت گاز برای واحدهای کوچک تا 1.5میلیون تن تجدیدنظر شده است.

به گفته وزیر نفت، علاوه بر تولید محصولات پایه پتروشیمی که براساس خوراک نفت و گاز تعریف شده است، باید به صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی نیز توجه کرد و با مذاکراتی که با وزارت صنعت گرفته، مقرر شده تا یک‌میلیون تن تحویل خوراک به صنایع پایین‌دستی افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین طرح‌های gtp (تولید پلیمر از گاز) در 6 نقطه از کشور اجرا خواهد شد.

زنگنه به لزوم نوسازی و بهسازی پالایشگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: پالایشگاه‌های جدید با هدف صادرات فرآورده‌های نفتی ایجاد می‌شود، اما پالایشگاه‌های فعلی را به منظور تولید فرآورده‌ استاندارد در کشور باید نوسازی کنیم.

زنگنه تاکید کرد: همان‌گونه که در جلسه رای اعتماد نیز گفتم، باید تلاش کنیم تا با وجود مخالفت‌ها و اختلاف‌نظرها دشمن یکدیگر نباشیم.

منبع: خبرنگار اقتصادی آنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است