خانه تکنولوژي تولید پانسمان‌های نانوپلیمری برای ترمیم سوختگی‌های درجه 3 از جلبک

تولید پانسمان‌های نانوپلیمری برای ترمیم سوختگی‌های درجه 3 از جلبک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Skin band (باند سوختگی)

مرجع پلیمر در بازار ایران: پژوهشگران کشور با استفاده از پلیمر استخراج‌شده از جلبک دریایی نوعی پانسمان (پانسمان‌های نانوپلیمری) برای درمان زخم‌های عمیق و سوختگی‌های درجه 3 تولید کردند که به گفته آنها این پانسمان در فاز حیوانی نتایج امیدبخشی داشته است.

سجاد محمدی با بیان اینکه در این مطالعات موفق به ساخت پانسمان زخم و سوختگی شدیم، گفت: تاکنون محصولاتی که در این زمینه عرضه شده، به صورت پماد بوده است؛ ولی دارای معایبی هستند.

Skin band (باند سوختگی)

وی ادامه داد: برای مصرف پماد حتما باید پچی در اختیار داشته باشیم تا زمانی که پماد بر روی پوست قرار می‌گیرد، محیط مناسبی ایجاد کند تا به صورت کنترل‌شده زخم ترمیم شود.

محمدی با بیان اینکه پانسمان تولید شده بیشتر برای زخم‌های حاد و سوختگی‌های شدید و زخم‌های بستر و دیابتی قابل استفاده است، خاطرنشان کرد: با داربستی که در این مطالعات تولید کردیم که در سایز نانو و دارای تخلخل است، می‌توان سرعت ترمیم زخم‌ها را افزایش داد.

مجری طرح از اجرای فاز حیوانی این طرح خبر داد و یادآور شد: در این فاز آزمایشات بر روی “رت” انجام شد؛ نتایج به دست آمده نشان داد که بافت‌های آسیب دیده با سرعت بیشتری ترمیم شدند.

پانسمان‌های نانوپلیمری در فاز تست انسانی

به گفته وی، ادامه آزمایشات در فاز انسانی در حال پیگیری و اخذ مجوزها است.

محمدی، پلیمرهای استفاده شده در این پانسمان را از پلیمرهای طبیعی آلجینات دانست و اظهار کرد: این پلیمرها از جلبک استخراج شده و استفاده از آن برای بدن سمیتی ایجاد نمی‌کند.

مجری طرح با تاکید بر اینکه ساختار الیاف‌های استفاده شده در این طرح مبتنی بر فناوری نانو است، گفت: الیاف‌های استفاده شده در این پانسمان هوشمند است و قادر است داروهای مد نظر را به صورت کنترل شده وارد بافت آسیب دیده کند.

وی با تاکید بر اهمیت رهایش کنترل شده به محل آسیب دیده، توضیح داد: این امر موجب می‌شود که به تدریج دارو به محل آسیب‌دیده وارد شود که در این صورت علاوه بر آنکه ساختار ما کمک‌کننده به درمان زخم است، دارو و پروتئینی برای ترمیم زخم به بافت آسیب دیده وارد شود.

محمدی با تاکید بر اینکه در فاز حیوانی پروتئین‌ها در این پانسمان بارگذاری شد، افزود: اضافه کردن پروتئین‌ها به این پانسمان موجب تسریع در فرآیند ترمیم زخم خواهد شد؛ چراکه آلجینات به خودی خود موجب بهبود زخم خواهد شد و با اضافه کردن دارو و یا پروتئین موجب تسریع در روند بهبودی خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه این محصول فاز آزمایشگاهی را گذرانده است و آماده ورود به بازار است و به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم، خاطرنشان کرد: هدفگذاری ما برای تولید آن بیشتر ترمیم زخم‌های بسیار عمیق و سوختگی‌های درجه 3 است.

مجری طرح، زمان تعویض پانسمان را بستگی به عمق و میزان آسیب‌دیدگی دانست.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است