خانه تکنولوژي عایق صوتی نانویی، محصولی نوین برای کاهش آلودگی صوتی

عایق صوتی نانویی، محصولی نوین برای کاهش آلودگی صوتی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Glass Nano Fiber

مرجع پلیمر در بازار ایران: زندگی و کار در محیط‌های پر سروصدا اثرات فراوانی بر سلامتی انسان دارد. ساختمان‌ها کوچک‌تر و سبک‌تر می‌شوند، وسایل نقلیه‌ی زمینی و هوایی افزایش می‌یابند، تعداد ماشین‌آلات صنعتی زیاد می‌شود و پخش‌کننده‌های صدا، صداهای بلندتری را تولید می‌کنند؛ همه‌ی این موارد دلیلی است تا عایق‌های صوتی روز به روز جذابیت بیشتری پیدا کنند. تقاضا برای جاذب‌های صوتی در حال افزایش است و این نوع عایق‌ها به سمتی پیش می‌روند که جایگاه خود را در بین سایر عایق‌ها پیدا کنند.

Glass Nano Fiber

عایق صوتی نانویی نازک و سبک

زهرا مزروعی، دانش‌آموخته‌ی مقطع دکترای مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و اکبر خدایی عضو هیات علمی این دانشگاه با بهره‌گیری از فناوری نانو موفق به توسعه‌ی یک عایق صوتی نازک و سبک شده است. وی در سال 95 با حضور در برنامه‌ی نانومچ، طرح خود را ارائه داد و هم‌اکنون موفق به تجاری‌سازی ایده‌ی خود شده و آن را به یک محصول صنعتی تبدیل کرده است.

این نانوعایق‌ها بسیار سبک و نازک هستند، بنابراین می‌توان از آن‌ها برای عایق‌بندی فضاهای مختلف از جمله فضاهای محدود نیز استفاده کرد. صنایع ساختمان، صنایع خودرو و حمل‌ونقل، سینما و سالن‌های همایش و صنایع پرسروصدا از جمله کاربردهای این نانوعایق صوتی محسوب می‌شوند.

در حال حاضر پشم سنگ و پشم‌شیشه و همچنین فوم‌های پلیمری از مهم‌ترین رقبای این محصول هستند اما کم بودن ضخامت و وزن این نانوعایق موجب شده کیفیت بالاتر و کاربرد بیشتری را داشته باشد.

در این محصول سازه‌های لیفی حاوی نانوذرات به شیوه‌ای مناسب پوشش داده شده است تا ریزش گردوغبار نانوذرات وجود نداشته باشد و یک عایق صوتی همراه با خاصیت آب‌گریزی ایجاد شود. ضخامت این محصول از 2 میلی‌متر شروع می‌شود و با توجه به کاربرد می‌توان آن را ضخیم‌تر تولید کرد. وزن این نانوعایق با ضخامت 2 میلی‌متر، 150 گرم بر مترمربع است.

در حاشیه‌ی دهمین نمایشگاه فناوری نانو، قراردادی برای تولید عایق صوت آب‌گریز بین فناور نانومچ، زهرا مزروعی، دکتری مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت نگین رز سپاهان (رز موکت) منعقد شد که طی آن شرکت رز موکت فضای تولید، نیروی انسانی، مواد اولیه و بازاریابی محصول را بر عهده خواهد داشت و فناور متضمن می‌شود که دانش فنی و تولید طرح را در داخل در انحصار شرکت باشد.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است