خانه تکنولوژي نانوفیلتر صنعتی برای کاهش هزینه تصفیه آب

نانوفیلتر صنعتی برای کاهش هزینه تصفیه آب

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پساب صنعتی

مرجع پلیمر در بازار ایران: یک شرکت‌ انگلیسی با دریافت بودجه‌ای ویژه در حال انجام آزمون‌هایی روی فناوری تصفیه آب جدید خود است. این فناوری حاوی نانوفیلترهایی است که با استفاده از آن می‌توان فرایند تصفیه آب را ارزان‌تر کرد.

 پساب صنعتی
نانوفیلتر صنعتی برای کاهش هزینه تصفیه آب
شرکت جی‌تواو واتر تکنولوژیز (G2O Water Technologies) در انگلستان روی فناوری‌های مربوط به آب فعالیت دارد. این شرکت اخیراً در قالب پروژه یک میلیون پوندی به دنبال ارائه روش جدیدی برای تصفیه آب است.
جی‌تو‌او فناوری پتنت شده‌ای دارد که با استفاده از آن می‌توان فیلتراسیون آب را با هزینه بسیار کم انجام داد. در این پروژه، این شرکت به دنبال پیاده‌سازی سامانه تصفیه آب با هزینه پایین است. جی‌تواو توافق‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های بزرگ جهان برای انجام آزمایش و ارزیابی این فناوری جدید امضاء کرده است تا درصورت موفقیت، این فناوری در کشورهای در حال توسعه مورد استفاده قرار گیرد.
حمایت مالی این پروژه توسط آژانس نوآوری بریتانیا انجام شده‌است. تیم هارپر، مدیرعامل شرکت جی‌تو‌او، می‌گوید: «برخی منابع آبی در شهرها آلوده به موادی نظیر آفت‌کش‌ها، فلزات سنگین و الیاف پلاستیکی است. برای حل این مشکل نیاز به سیستم‌های تصفیه آب پیچیده است. این فناوری جدید می‌تواند به سادگی برای تصفیه آب استفاده شود؛ این فرآیند به سادگی فیلتر کردن یک فنجان قهوه است.»
جی‌اوتو دارای فناوری است که در آن فیلترهای گرافنی با قیمت کم چاپ می‌شوند. همچنین می‌توان پوشش گرافنی را روی غشاء‌های موجود در بازار قرار داد و بعد برای فیلتراسیون از آن‌ها استفاده کرد.
در این پروژه محققان شرکت جی‌او‌تو به دنبال ارزیابی و تأیید عملکرد این فناوری هستند تا از آن برای ساخت نسل جدید سامانه‌های تصفیه آب استفاده کنند. این فناوری می‌تواند مشکل کمبود آب آشامیدنی را در بسیاری از نقاط جهان رفع کند.
گرافن ماده‌ای است که می‌توان در حوزه‌های مختلف استفاده و برخی از چالش‌های مهم جهانی را رفع کند. این ماده قادر است محصولات جدیدی ایجاد کرده و منجر به تشکیل بازار کاملاً جدیدی شود.
در گزارشی که مسئولان مرکز نوآوری بریتانیا منتشر کرده‌اند، آمده است که این فناوری جدید می‌تواند به میلیون‌ها نفر در جهان برای تأمین آب آشامیدنی سالم کمک کند. این فناوری قابلیت تولید آب آشامیدنی عاری از آلودگی را دارد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است