خانه خبر پروژه بومی سازی دانش فنی ساخت کامپوزیت کابل‌های مخابراتی

پروژه بومی سازی دانش فنی ساخت کامپوزیت کابل‌های مخابراتی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
telecommunication tower

مرجع پلیمر در بازار ایران: با حمایت ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی تولید عنصر مقاوم کامپوزیتی (FRP) به عنوان یکی از نیازهای اساسی صنایع کابل‌سازی و کابل‌های مخابراتی بومی‌سازی می‌شود.

telecommunication tower

اهمیت کامپوزیت کابل‌های مخابراتی

تولید عنصر مقاوم کامپوزیتی (FRP) در صنایع کابل سازی، کابل‌های مخابراتی و قدرت به ویژه کابل‌های فیبر نوری یکی از نیازهای مهم در کشور است.

تاکنون تمامی نیازهای داخلی از طریق واردات تامین شده است و این در حالی است که از سوی کارخانه‌های تولید کابل فیبر نوری در کشور نیاز خود را برای دستیابی به این محصول اعلام کرده‌اند که در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین شده است.

بر این اساس ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی با هدف تامین نیاز صنایع مصرفی و صادرات محصول در این حوزه اقدام به حمایت از یکی از شرکت‌های فناور کشور کرده است تا زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه این ماده فراهم شود.

FRP با ترکیبی از الیاف شیشه خاص، رزین‌های پلیمری و مواد افزودنی دیگر تحت فرایند پالتروژن تولید می‌شود و باید به گونه‌ای ساخته شود که خواص فیزیکی و مکانیکی مورد نیاز در صنایع کابل سازی از جمله مدول الاستیسیته بالا، انعطاف پذیری و عایق بودن را مطابق شاخص‌های تعیین شده داشته باشد.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است