خانه علمی پژوهشیمقالات چاپ سه بعدی مواد پلیمری برای عایق بندی فضاپیماها

چاپ سه بعدی مواد پلیمری برای عایق بندی فضاپیماها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
3D Printing All-Aromatic Polyimides

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه ویرجینیا موفق به ایجاد روش جدید برای چاپ سه بعدی مواد پلیمری با درجه حرارت بالا شده‌اند که معمولا برای عایق بندی فضاپیماها و ماهواره ها از گرما و سرمای شدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3D Printing All-Aromatic Polyimides

کاپتون یک پلیمر آروماتیک متشکل از کربن‌ها و هیدروژن‌ها در داخل حلقه های بنزن می‌باشد که پایداری حرارتی و شیمیایی استثنایی را ایجاد می‌کند. اما به دلیل این نوع ساختار مولکولی، تولید این ماده در هر قالب و شکلی به غیر از ورقه نازک غیر ممکن بوده و طراحی و چاپ این مواد در اشکال سه بعدی پیچیده مشکل می‌باشد. کاپتون اغلب در عایق های چند لایه استفاده می‌شود و پوشش بیرونی برای فضاپیماها، ماهواره‌ها  جهت محافظت در برابر گرما و سرما شدید ایجاد می‌کند.

محققان موفق به سنتز ماکرومولکول‌هایی شده‌اند که می توانند خواص حرارتی خود را برای پردازش در چاپ سه بعدی حفظ کنند. با این پیشرفت، پلیمری با کارایی بالا می‌تواند به لحاظ نظری در هر شکل، اندازه یا ساختار مورد استفاده قرار گیرد. از این فناوری نه فقط در صنعت هوا فضا بلکه در دستگاه‌های الکترونیکی نظیر تلفن های همراه و تلویزیون ها می‌توان استفاده نمود.

مواد مورد استفاده در چاپ سه بعدی، استحکام و سختی بالا را در گستره وسیعی از دمای گرم-سرد که برای فضاپیما مورد نیاز است، ندارند. به طور معمول، پلیمرهای چاپی شروع به از دست دادن استحکام مکانیکی خود در حدود 300 درجه فارنهایت می‌کنند. این پلیمر جدید خواص خود را بالاتر از 680 درجه فارنهایت حفظ می کند.

دانلود کامل مقاله چاپ سه بعدی مواد پلیمری برای عایق بندی فضاپیماها:

3D Printing All-Aromatic Polyimides using Mask-Projection Stereolithography: Processing the Nonprocessable

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است