خانه اقتصادی محصولات پتروشیمی ایران در مسیر بازارهای آمریکای جنوبی

محصولات پتروشیمی ایران در مسیر بازارهای آمریکای جنوبی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
petrochemical material

مرجع پلیمر در بازار ایران: حسین رسول زاده مدیر بازرگانی خارجی شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس درباره برنامهصادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران به بازارهای نوظهوری همچون آمریکای جنوبی، اظهار کرد: امسال برخی از محصولات پتروشیمی در قالب قراردادهای تک محموله به کشورهای آمریکای جنوبی صادر شده است.

رسول زاده از آرژانتین و پرو به عنوان دو بازار جدید صادراتی محصولات پتروشیمی در سال ۹۶ یاد کرد و گفت: امسال برخی از محصولات پلیمری به این دو کشور منطقه آمریکای جنوبی صادر شده است.

بعد اقتصادی صادرات محصولات پتروشیمی ایران

وی درباره اقتصادی بودن صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای آمریکای جنوبی با توجه به بعد بالای مسافت، بیان کرد: صادرات این محصولات به کشورهای آمریکای جنوبی هزینه حمل بالایی ندارد بلکه مشکل زمان بالای حمل محصولات است.

رسول زاده با بیان این که استفاده از کشتی‌هایی که محصولاتی را به یکی از بنادر ایران منتقل می‌کنند یکی از راه‌های کاهش هزینه حمل است، افزود: یک کشتی که کالای خود از کشور مبدا در آمریکای جنوبی را در ایران تخلیه می کند برای کاهش هزینه در برگشت محموله‌های پتروشیمی ایران را به مقصد یکی از کشورهای آمریکای جنوبی بارگیری و منتقل خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که استفاده از این روش هزینه‌های انتقال و حمل دریایی محموله‌های صادراتی پتروشیمی ایران به آمریکای جنوبی را کاهش می‌دهد، یادآور شد: بازاریابی و فروش محصولات پتروشیمی و پلیمری به کشورهای منطقه آمریکای جنوبی به عنوان یک سیاست کلان در دستور کار قرار دارد.

متنوع سازی بازارهای صادرات محصولات پتروشیمی یکی از سیاست‌های کلان صنعت پتروشیمی ایران در دوران پسابرجام است و از این رو حضور در بازارهای نوظهوری همچون آمریکای جنوبی، اقیانوسیه و آفریقا در دستور کار شرکت های پتروشیمی ایران قرار گرفته است.

در راستای این سیاست کلان اخیرا صادرات برخی از محصولات پتروشیمی ایران به قاره اقیانوسیه آغاز شده و درطول چند سال گذشته هم چند محموله محصولات اوره ایران به کشورهای مختلف آمریکای جنوبی از جمله برزیل صادر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است