خانه اقتصادی در بخش های تولید و توزیع صنف پلاستیک، ضریب مالیاتی کاهش یافت

در بخش های تولید و توزیع صنف پلاستیک، ضریب مالیاتی کاهش یافت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلاستیک

مرجع پلیمر در بازار ایران: رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون تهران از کاهش ضریب مالیاتی تولید و توزیع خبر داد و گفت: با تلاش های مستمر اتحادیه توانستیم ضریب مالیاتی تولید را از ۱۲ به ۸ و ضریب توزیع را از ۵ به 1.5 برسانیم .

پلاستیک

سیدرحیم مقیمی اصل گفت: کاهش ضریب مالیاتی تولید از ۱۲ به ۸ و ضریب توزیع از ۵ به یک‌ونیم از مهم‌ترین اقدامات شاخص اتحادیه طی سه ماه اخیر بود که موجب خوشحالی فعالان صنف شده است.

وی در تشریح اقدامات مهم این تشکل با اشاره به بحث مالیات‌ها افزود: در مقوله مالیات با تلاش های مستمر موفق به برگشت برخی مالیات های اخذ شده شدیم که به ناحق به افراد تعلق گرفته بود.

مقیمی اصل گفت: دغدغه اصلی و مهم دیگر ما بحث نوسان و تامین مواد اولیه از طریق پتروشیمی هاست چون بسیاری از تولیدکنندگان پلاستیک برای خوراک خود از پتروشیمی ها تغذیه می کنند و این مواد اغلب فصلی وبر اساس وضعیت آب و هوایی متفاوت است.

معضل اصلی – خام فروشی بیش از حد

وی افزود: از دیگر معضلات ما خام فروشی بیش از حد است؛ در برخی موارد شاهدیم که حتی مواد اولیه به دیگر کشورهای جهان و همسایه با قیمت های مناسب تری صادر می شود و تولید کنندگان داخلی همان مواد را با قیمت به مراتب بالاتر می خرند.

مقیمی اصل اظهار کرد: این امر سبب می شود تولیدکنندگان ما توان رقابتی خود را از دست بدهند، چون کشوری مثل چین مواد اولیه ارزان را از ما دریافت و با ناخالصی و با قیمت گرانتر به ما می فروشد، در چنین بازاری قطعا ادامه و بقا برای یک تولیدکننده بسیار دشوار است.

رییس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون تهران تاکید کرد: اگر برای این بی برنامگی ها در صادرات مواد اولیه و مشکلات دیگر این صنعت چاره ای اندیشیده نشود، به‌تدریج شاهد تعطیلی واحدهای فعال این مادر صنعت، یکی پس از دیگری خواهیم بود.

این فعال اقتصادی کشور گفت: برخی معافیت ها و استثناهایی قانونی که بعضا برای پتروشیمی کشور در نظر گرفته می شود، مشمول یک واحد تولیدی نمی شود؛ این نگاه به ضرر تولید داخلی، اقتصاد و صادرات کشور است. تمام این مشکلات نگاه دقیق تر را ایجاب می کند به خصوص از سوی گمرک کشور که مبادی ورودی و خروجی را تحت کنترل دارد.

منبع: آنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است