خانه علمی پژوهشیمقالات ساخت سیم‌های الکتریکی از زنجیره‌های پلیمری

ساخت سیم‌های الکتریکی از زنجیره‌های پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Polymer Chain

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان موسسه A*STAR  با استفاده از مدل نظری کامپیوتری موفق به طراحی سیم‌های الکتریکی ساخته شده از زنجیره‌های پلیمری شده‌اند که به کوچک سازی آن کمک می کند.

با وجود این که مدارهای سیلیکونی مرسوم به کوچکترین ابعاد ممکن رسیده‌اند،  اما مفاهیم جدیدی نظیر قطعات الکترونیکی مولکولی (قطعات الکترونیکی شامل واحدهای ساختاری مولکولی) مورد نیاز است.

Polymer Chain

سیم‌های مولکولی از زنجیره‌های پلیمری

هدف این پروژه ساخت سیم‌های مولکولی رسانا بر روی بسترهای عایق و نیمه هادی جهت استفاده در دستگاه‌های الکترونیکی مینیاتوری می‌باشد.

یافتن مولکول‌هایی که هم بتواند رسانای الکتریسیته باشد و هم به بستر خود بچسبد امری دشوار می‌باشد. ساختارهایی با گروه‌های عاملی که باعث جذب سطح قوی تری می‌شوند معمولا هدایت الکتریکی ضعیفی را نشان می‌دهند، زیرا حامل‌های بار تمایل به موضع گیری در همین گروه‌ها را دارند.

محققان از یک فرآیند دو مرحله‌ای برای تولید زنجیره‌های پلیمری خطی بر روی سطح سیلیکونی استفاده نمودند. این نظریه بهترین روش شبیه سازی برای کشف مکانیزم واکنش های شیمیایی در سطوح اتمی و الکترونیکی است.

مرحله اول رشد شامل منومرهایی نظیر تیوفن و بنزن بر روی سطح سیلیکونی می‌باشد. مرحله دوم پلیمریزاسیون منومرها توسط اضافه کردن رادیکال به سیستم است.

با توجه به‌ محاسبات، این پلیمرها در حالت طبیعی خود نیمه رسانا هستند. محققان با وارد نمودن تعدادی سوراخ نظیر نقص‌های اتمی به سیم‌ها باعث تغییر سطوح فرمی و رسانا شدن آن‌ها شده است.

دانلود کامل مقاله:

 How to Fabricate a Surface-Grafted Polythiophene on H-Si(100)2×1 Surface via Self-Assembling and in Situ Surface Polymerization: A Theoretical Guide

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است