خانه علمی پژوهشیمقالات تولید تجاری پلاستیک‌های زیستی ارزان قیمت

تولید تجاری پلاستیک‌های زیستی ارزان قیمت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Cheap Bio Plastic

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه Nebraska-Lincoln و Jiangnan موفق به تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر ارزان قیمت در مقیاس تجاری شده‌اند. آن‌ها با افزایش درجه حرارت الیاف پلاستیکی زیستی به چند صد درجه فارنهایت و به آرامی سرد کردن این الیاف باعث بهبود مقاومت آن‌ها نسبت به دما و حرارت شده‌اند.

تحقیقات نشان داد که رویکرد حرارتی به تیم اجازه می دهد تا از حلال ها و سایر تکنیک های گران قیمت و وقت گیر که معمولا برای ساخت یک پلاستیک زیستی تجاری استفاده می شود، دور بمانند.

در این فناوری از پلی لاکتیک اسید، جزء پلاستیک زیست تخریب پذیر که از ذرت، نیشکر و دیگر گیاهان بدست می‌آید، استفاده گردید. اگر چه اکثر پلاستیک هایی که از نفت تولید می شوند، پلی لاکتید به عنوان یک جایگزین سازگار با محیط زیست ظاهر شده است.

با این حال، حساسیت پلی لاکتید به گرما و رطوبت، به ویژه در فرآیند تولید، استفاده از آن را در منسوجات و سایر صنایع محدود کرده است. در جستجو برای یافتن راه حل، پژوهشگران مدتها پیش متوجه شده بودند که ترکیب تصویر آینه‌ای مولکول های پلی لاکتید که تحت عنوان “L” و “D” نامیده می شوند، می توانند تاثیرات مولکولی قوی و عملکرد بهتری را نسبت به استفاده از L و D تنها داشته باشند. اما تولید این مولکول‌ها بسیار هزینه بر و پیچیده می‌باشد و همچنین استفاده از حلال‌ها و سایر مواد شیمیایی می‌تواند مضرات زیست محیطی را به همراه آورد.

محققان ابتدا قرص‌های پلی لاکتید L و D را با یکدیگر مخلوط کرده و به صورت الیاف ریسیده گردید سپس تا دمای 400 درجه فارنهایت حرارت داده شد.

پلاستیک زیستی حاصل مقاومت بیشتری در برابر ذوب دارد و همچنین تمامیت ساختاری و استحکام کششی خود را پس از غوطه ور شدن در آب در دمایی بیش از 250 درجه حفظ کرد (شرایطی را که پلاستیک های زیستی باید در هنگام ترکیب با منسوجات رنگزا تحمل کنند).

دانلود کامل مقاله:

Complete stereo-complexation of enantiomeric polylactides for scalable continuous production

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است