خانه اقتصادیگزارش و تحلیل راهکارهای افزایش تعامل صنعت پلاستیک ایران با کشورهای همسایه

راهکارهای افزایش تعامل صنعت پلاستیک ایران با کشورهای همسایه

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Export Port

مرجع پلیمر در بازار ایران: عباسعلی متوسلیان در همایش شناخت بازار صادراتی صنعت پلاستیک کشورهای افغانستان و عراق، سهم ایران از بازار پلیمری این دو کشور را اندک دانست و اظهارکرد: ورود به کشورهای همسایه باید در اولویت اول دیپلماسی اقتصادی کشورمان قرار گیرد که این امر نیازمند شناخت و مطالعه دقیق و تخصصی بازارهای هدف است .

متوسلیان ادامه داد: زمینه برای ورود به بازار افغانستان مهیا است و وجود زبان مشترک و علاقمندی عمومی به کالاهای پلیمری ایران در افغانستان می تواند تاثیرگذار باشد. در حال حاضر افغانستان 300 میلیون دلار واردات محصولات پلیمری دارد که سهم ایران از این میزان در 5 ماهه نخست سال جاری 42 میلیون دلار بوده است.

Export Port

بازارهای هدف محصولات پلیمری

وی در ادامه در مورد بازارهای هدف ایران در زمینه محصولات پلیمری گفت: کشورهای چین، امارات، بلژیک، ترکیه و عراق بالاترین وارد کنندگان مواد اولیه و محصولات پلیمری ایران بوده اند که صادرات مواد اولیه و محصولات پلیمری به افغانستان در 5 ماهه نخست سال جاری 67 میلیون دلار و به لحاظ وزنی36 هزار تن بوده است که این مقدار در مقایسه با زمان مشابه در سال 95 در حدود 16 درصد رشد داشته است.

متوسلیان برنامه گسترش صادرات با ارزش افزوده را مستلزم تعامل و همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان متولی دولتی و تشکل‌های صنایع پایین دست پتروشیمی عنوان کرد و گفت: سال گذشته در پاویون بین المللی صنایع پلاستیک ایران، نمایشگاه افغان پلاست با حضور 95 شرکت از 7 کشور حضور داشتند.

وی گفت:افزایش فروش محصولات در بازار هدف افغانستان از دستاوردهای این نمایشگاه بود و برگزاری این دوره ها می تواند به شناخت هر چه بیشتر ظرفیت های ایران در زمینه صنعت پلاستیک و جذب بازارهای هدف کشورهای همسایه کمک کند.

صادرات مواد اولیه و محصولات پلیمری به کشور عراق

این فعال صنایع تکمیلی پتروشیمی در مورد میزان صادرات مواد اولیه و محصولات پلیمری به کشور عراق گفت: در 5 ماهه نخست سال جاری 265 میلیون دلار و به لحاظ وزنی 128 هزارتن محصولات صادر شده است که این میزان نسبت به زمان مشابه در سال 95 به لحاظ ارزشی 35 درصد و به لحاظ وزنی 56 درصد رشد داشته است. برگزاری نمایشگاههای تخصصی و نشستهایی برای ایجاد تعامل رودرو بین تجار و فعالان صنعت ضروری است که می تواند منجر به ثبات تامین بازار هدف در کشورهای عراق و افغانستان شود

رئیس هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران 3 راهکار برای افزایش تعاملات صنعت پلاستیک ایران با کشورهای همسایه پیشنهاد داد که شامل تشکیل کنسرسیوم صادراتی برای حضور واحدهای کوچک در بازارهای هدف، ایجاد کمیته تخصصی صادرات محصولات پلیمری و تشکیل کارگروه کمیته خارجی با عضویت انجمن ملی و نماینده اتاق بازرگانی و نماینده ای از وزارت امور خارجه است.

وی با اشاره به فروکش کردن فعالیت گروه تروریستی داعش در عراق بازگشت ثبات و امنیت به این کشور همسایه را بهترین فرصت برای حضور فعالان صنعت پلاستیک ایران عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در مجموع در طول پنج ماهه نخست امسال حجم صادرات محصولات پلیمری خام و مصنوعات پلیمری و پلاستیک ایران به عراق و افغانستان از نظر ارزشی و حجمی افزایش یافته که این مسیر باید تداوم بیابد.

منبع: فارس

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است