خانه تکنولوژي توسعه پوشش پلیمری قابل اسپری بر حافظت از محصولات خوراکی

توسعه پوشش پلیمری قابل اسپری بر حافظت از محصولات خوراکی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
protect fruits by polymer nanocoat

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان موسسه KAIST موفق به توسعه نانوپوشش قابل اسپری با استفاده از پلی فنول مشتق شده از گیاهان شده‌اند که می‌تواند بر روی هر سطحی اعمال شود. در این فرآیند فیلم ضخیمی در عرض چند ثانیه تشکیل می‌گردد.

protect fruits by polymer nanocoat

پوشش خوراکی بر روی محصولات، توجه زیادی را در صنایع غذایی و کشاورزی به خود جلب کرده است. این پوشش‌ها نه تنها می‌توانند عمر محصول بعد از تولید را در برابر تغییرات خارجی در محیط زیست طولانی‌تر کنند بلکه مواد مغذی اضافی که برای سلامتی انسان مفید می‌باشد را فراهم نمایند. با این حال اکثر پوشش‌ها دارای محدودیت‌های ذاتی از جمله دوام و پایداری می باشند. به طور مثال پوشش بسترهای فله‌ای نظیر میوه‌ها بسیار زمان بر یا غیر قابل دستیابی می‌باشد.

این فناوری ثبت شده است و در حال حاضر برای استفاده گسترده به عنوان وسیله‌ای برای حفظ محصول تجاری سازی گردیده است.

پلی فنول دارای چندین گروه هیدروکسیل است و در تعداد زیادی از گیاهانی که دارای خواص آنتی اکسیدان عالی می‌باشد یافت می‌شود. آن‌ها به عنوان یک افزودنی مواد غذایی غیر سمی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عنوان مواد ضد باکتری و همچنین  ضد سرطان شناخته می‌شوند. پلی فنول ها همچنین می‌توانند با یون های آهن مورد استفاده قرار گیرند که به طور طبیعی در بدن یافت می شوند.

روش اسپری کردن در مقایسه با روش‌های پوششی غوطه وری مرسوم، می‌تواند نواحی انتخابی را سریع‌تر پوشش دهند. اسپری همچنین از آلودگی متقابل جلوگیری می‌کند، که نگرانی بزرگی برای روش‌های غوطه‌وری محسوب می‌شود. تیم تحقیقاتی توانایی اسپری کردن برای پوشش انواع مواد مختلف از جمله فلزات، پلاستیک، شیشه و همچنین پارچه های نساجی را نشان دادند. همچنین از پلی فنول برای فیلم های ضد مه بر روی لنزهای محافظ و درمان‌های‌ ضد قارچی برای کف کفش استفاده می‌گردد.

نتایج نشان داد این پوشش با خاصیت ضد باکتری خود می‌تواند عمر مفید محصولاتی نظیر نارنگی و توت فرنگی را تا 14 روز  و 58 ساعت حفظ نماید.

دانلود کامل مقاله پوشش پلیمری آنتی باکتریال:

Antimicrobial spray nanocoating of supramolecular Fe(III)-tannic acid metal-organic coordination complex: applications to shoe insoles and fruits

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است