خانه تکنولوژي ساخت دستگاه محرک قلب با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی

ساخت دستگاه محرک قلب با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
3d print heart

مرجع پلیمر در بازار ایران: در شرایط عادی، قلب با یک سیستم هدایت الکتریکی با دقت بالا به‌صورت انقباضهای هماهنگ وظیفه خون‌رسانی به تمامی ارگانهای بدن را دارد.

با افزایش نارسایی قلبی، زمانیکه عضله قلب دچار تحلیل می‌شود، مکانیسم پمپاژ قلب آسیب می‌بیند و موجب اختلال در سیستم هدایت الکتریکی قلب می‌شود.

 

محققان یک دستگاه الکتریکی را تولید کرده‌اند که می‌تواند اطراف قلب را احاطه کرده و باعث تحریک الکتریکی آن شود؛ بنابراین عملکرد قلب را در نارسایی قلبی که علت اصلی مرگ‌ومیر است را بهبود می‌بخشد.

این مطالعه که مجله Science Translational Medicine منتشر شده است، به روش جدیدی با پتانسیل بهبود عملکرد قلبی و درمان آریتمیهای خطرناک با بهبود فعالیت عضلات آسیب‌دیده قلب و فعال کردن عضله قلب برای داشتن کارایی بالاتر اشاره کرده است.

برخی از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی با resynchronization تحت درمان قرار می‌گیرند که سه الکترود کوچک از طریق یک ضربان‌ساز برای جلوگیری از عدم هماهنگی عضلات قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما این دستگاه‌های الکترومغناطیسی تحریک الکتریکی را فقط در نقاط خاصی از قلب القا می‌کنند و پوشش جامعی از کل عضو را همانند سیستم هدایت الکتریکی در قلب نرمال فراهم نمی‌کنند.

یک رویکرد استراتژیک یکپارچه که به طور مستقیم باعث کاهش tachyarrhythmia بطنی شود، علاوه بر بهبود عملکرد قلبی، یک راهکار امیدوارکننده برای درمان نارسایی قلبی، آریتمیهای بطنی و مرگ ناگهانی خواهد بود.

این دستگاه یک پلیمر لاستیکی است که می‌تواند با ساختار سه بعدی قلب هر فرد مطابقت داشته باشد، این دستگاه توانایی چرخش و در بر گرفتن قلب را دارا است و در نتیجه موجب تحریک الکتریکی به کل میوکارد بطنی یا تمامیت عضله قلب می‌شود.

دستگاه محرک قلب با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی طراحی شده است

پیش ارزیابی مکانیکی دستگاه از طریق شبیه‌سازی کامپیوتری و ارزیابی عملکردی آن در یک مدل نارسایی قلبی در in vivo مورد بررسی قرار گرفت؛ در مطالعات صورت گرفته بر روی رت، دستگاه ساخته شده عملکرد و سلامت قلب دارای نارسایی را بهبود می‌بخشد.

مفهوم بسته‌بندی قلب مفهوم جدیدی نیست، اما انجام این کار با رویکرد فیزیولوژیکی بهتر باعث می‌شود که دستگاه به طور انحصاری هوشمند باشد.

در همین راستا ستاد توسعه فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به منظور رشد هرچه بیشتر سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در ایران فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است