خانه تکنولوژي نانوپوشش خودتمیزشونده برای حل مشکل الودگی در بخش بازرسی فرودگاه

نانوپوشش خودتمیزشونده برای حل مشکل الودگی در بخش بازرسی فرودگاه

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Airport security check zone

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت نانوتاچ متریالز (NanoTouch Materials) نانوپوشش خودتمیزشونده خود را در سبدهای بخش بازرسی فرودگاه آرکون کانتون (CAK) مورد استفاده قرار داده است. آلودگی‌های آلی این سبدها به دلیل بهره‌مندی از این نانوپوشش به سرعت از بین می‌رود.

یکی از الزامات‌ فرودگاه‌ها، کنترل لوازم شخصی مسافران است که معمولاً در ورودی‌های اصلی فرودگاه با استفاده از باجه‌هایی امکان کنترل بدنی و محتویات جیب و کیف مسافران فراهم می‌شود. معمولاً یک سبد پلاستیکی هم برای قرار دادن اشیای کوچک نظیر کلید یا سکه در نظر گرفته شده‌است که روی نقاله قرار داده شده و از داخل دستگاه اشعه ایکس عبور داده می‌شود.
اخیراً فرودگاه آرکون کانتون (CAK) از رهیافت مبتنی بر فناوری‌ نانو برای تمیز نگه‌داشتن این سبدها استفاده کرده است. این فرودگاه از نانوبلورهای معدنی برای پوشش‌دهی این سبدها استفاده کرده تا با انجام واکنش اکسیداسیون موجب بروز رفتار خودتمیز‌شوندگی در این سبدها شود. این نانوبلورها بسیار قوی‌تر از مواد سفیدکننده تجاری عمل می‌کنند.
Airport security check zone
نانوپوشش خودتمیزشونده

این پوشش توسط شرکت نانوتاچ متریالز (NanoTouch Materials) ارائه و با حمایت بیمارستان وسترن رزرو تولید شده‌است.

این پوشش، با نام تجاری NanoSeptic، با ضخامت 1.16 اینچ روی سطح سبد قرار گرفته و به‌صورت پیوسته موجب شکسته شدن مولکول‌ها و آلودگی‌های آلی می‌شود. بیمارستان وسترن رزور که یک بیمارستان خصوصی است، روی پوشش‌هایی کار می‌کند که خودتمیز شونده باشند.
شرکت نانوتاچ متریالز به مدت سه سال است که در حوزه تولید پوشش‌ها و مواد سطحی خودتمیزشونده برای مصارف سلامت و تجاری فعالیت دارد. این پوشش برای اولین بار در یک فرودگاه به کار گرفته شده‌است.
بیمارستان وسترن رزرو هم در بخش درمان و هم آموزش فعالیت دارد که مالکیت آن در اختیار گروهی از پزشکان است. این بیمارستان بیش از 1000 نفر پرسنل دارد.
نانوتاچ متریالز در ایالت ویرجینیا واقع شده‌است و تمام محصولات خود را در آمریکا تولید می‌کند. این شرکت دارای بخش تحقیق و توسعه بوده و بیش از 2 میلیون حمایت مالی از این شرکت انجام شده‌است. تمرکز این شرکت نه تنها روی تمیز بودن است، بلکه به دنبال خودتمیزشوندگی محصولات است!

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است