خانه خبرنمايشگاه ها نمایشگاه بین المللی مواد و تجهیزات صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی 24-27 بهمن 96

نمایشگاه بین المللی مواد و تجهیزات صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی 24-27 بهمن 96

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نمایشگاه بین المللی مواد و تجهیزات صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی
مرجع پلیمر در بازار ایران: اولین نمایشگاه بین المللی مواد و تجهیزات صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی در بازه  24 تا 27 بهمن ماه  سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار می شود.
نمایشگاه بین المللی مواد و تجهیزات صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی
درباره نمایشگاه
علم شیمی در کنار دو رشته ریاضی و فیزیک به عنوان علوم پایه تعریف شده است و آموزش آن همزمان با دو رشته یادشده در مقاطع تحصیلی مختلف انجام می ­پذیرد. شیمی یکی از علومی است که همواره در زندگی بشر دخالت کامل داشته و دارد و با توسعه فناوری و تمدن، دخالت آن در شئون مختلف زندگی نیز زیادتر می­ شود.
شیمی و مهندسی شیمی با فرهنگ و باورهای دینی ما نیز پیوندهای متعددی دارد. در قرن هشتم میلادی، جابر بن حیان که او را پدر علم شیمی نیز می‌نامند، از شاگردان امام جعفر صادق (ع) بوده است. تحقیقات او بر خلاف کیمیاگران یونانی و مصری که بیشتر تنها در ذهن خود به تفکر می‌پرداختند، در آزمایشگاه صورت می‌گرفت. محمد زکریای رازی نیز با به‌کارگیری آزمایشگاه مدرن و طراحی و توصیف بیش از بیست ابزار آزمایشگاهی که برخی از آن‌ها هم ‌اکنون نیز کاربرد دارند، بنیان مستحکم برای شیمی مدرن بنا کرد.
در ایران نیز، این رشته قدمتی دیرینه دارد. دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران با فارغ التحصیل نمودن اولین دانش آموخته خود در سال ۱۳۱۴ به عنوان اولین دانشکده مهندسی شیمی در ایران پا به عرصه فعالیت گذاشت. در سال ۱۳۱۳، دانشگاه تهران تأسیس شد و رشته مهندسی شیمی یکی از رشته‌های ارائه شده در دانشکده فنّی بود. در سال ۱۳۳۶، دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأسیس شد و در رشته مهندسی شیمی و برای یک دوره چهار ساله به پذیرش دانشجو اقدام کرد. پس از این دو دانشگاه، دانشگاه شیراز و پس از آن در سال ۱۳۴۵ دانشگاه صنعتی شریف این رشته را راه اندازی کردند. در سال‌های بعد، دوره کارشناسی ارشد و در برخی دانشگاه‌ها دوره دکتری مهندسی شیمی نیز راه اندازی شد.
تاریخچه کهن این حوزه از دانش و صنعت در کشور ما و گستردگی و تاثیر آن در صنایع مختلف مادر و کاربردی، وجود و فعالیت واحدهای تولیدی و بازرگانی در حوزه صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی، برگزاری نمایشگاهی را با موضوع یادشده ضروری می­نمایاند. ایران به عنوان یکی از کشورهای دارنده صنایع متنوع و پیشرو در منطقه شناخته شده و دارای ظرفیتهای مختلفی در حوزه­های مختلف صنعتی است که از آن جمله می­توان به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی؛ معدنی؛ دارویی؛ غذایی؛ پزشکی؛ نساجی؛ نظامی و … اشاره کرد که در کلیه این حوزه ­ها، صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی، نقش موثری را ایفا می­نماید.

 

اهداف برگزاری نمایشگاه مواد و تجهیزات صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی
  1. معرفی ظرفیتها و توانمندیهای کشورمان در حوزه صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی از ابعاد مختلف اعم از تولید ماشین ­آلات، مواد اولیه، تجهیزات و خدمات وابسته
  2. ایجاد ارتباط مستقیم بین تولید و تامین­ کنندگان مواد و تجهیزات شیمیایی و آزمایشگاهی با مصرف کنندگان
  3. عرصه آخرین پیشرفتهای صنعتی توسط شرکتهای پیشرو بین­ المللی
  4. ایجاد فضایی برای تعامل بین فعالان حوزه صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی از قبیل تولیدکنندگان، بازرگانان، ارائه­کنندگان خدمات و توزیع­ کنندگان
  5. ایجاد بستری جهت تعامل هر چه بیشتر نهادهای علمی و پژوهشی کشور با صنعتگران داخلی و خارجی

 

سایت نمایشگاه: https://www.cliexpo.ir

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است