خانه اقتصادی نقش مهم حمایت از صنایع کوچک در ایجاد اشتغال پایدار

نقش مهم حمایت از صنایع کوچک در ایجاد اشتغال پایدار

توسط مدیر سایت
0 نظرات
petrochemical material

مرجع پلیمر در بازار ایران: سیدرحیم مقیمی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون تهران گفت: در حال حاضر کارخانه‌های تولید نایلون و پلاستیک تنها با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند چرا که شرایط کار مهیا نیست.

وی ادامه داد: صادرات نیز برای تولیدات داخلی معنایی ندارد و ۲۰درصد تولیدات به مصرف داخلی می رسد و ۲۰درصد نیز مازاد تولید است که فعلا امکان صادرات آن وجود ندارد.

اختلاف قیمت صادرات و فروش داخلی مواد اولیه

مقیمی تصریح کرد: شرکت پتروشیمی مواد خام مورد نیاز صنایع پلاستیک را به صورت خام و با قیمت پایین تر به رقبای ما در خارج کشور صادر می کند در حالی که تولید کننده ایرانی باید این مواد را با قیمت بالاتر به صورت نقدی خریداری کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون تهران با بیان اینکه با شرایط موجود و خرید مواد اولیه تولید با قیمت بالا شرایط برای تولید سخت شده است، اظهار کرد: تامین خوراک اولیه نیاز ضروری تولید است و اینکه مواد اولیه را گرانتر به تولیدکننده ایرانی بفروشند، خیانت به تولید داخلی است چرا که قیمت محصول نهایی بالاتر از قیمت تولیدات دیگر کشورها تمام می شود.

وی گفت: مشکلی که اخیرا برای اتحادیه تولیدکنندگان به وجود آمده، مساله کارشناسی وزارتخانه برای تشخیص کالای قاچاق است و بعضا از افرادی که تجربه و علم کافی ندارند، استفاده می شود. اگر در این نوع موارد از کارشناسان اصناف نظرخواهی کنند، مشکلات کمتر خواهد شد.

منبع: آنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است