خانه علمی پژوهشیمقالات توسعه لاستیکی سخت و خود ترمیم شونده

توسعه لاستیکی سخت و خود ترمیم شونده

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Self-Healing Elastomers

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشکده علوم مهندسی و کاربردی دانشگاه هاروارد موفق به توسعه نوع جدیدی از لاستیک شده‌‌اند که به سختی لاستیک طبیعی می‌باشد و می‌تواند خود را ترمیم کند.

خواص خود ترمیمی در لاستیک‌ها مساله‌ای چالش برانگیز می‌باشد، زیرا که لاستیک از پلیمرها که معمولا توسط پیوندهای کووالانسی پایدار به یکدیگر متصل شده است تشکیل می‌شود. این پیوندها بسیار قوی بوده و شکسته نخواهد شد. برای ساخت یک لاستیک خود ترمیم شونده، محققان پیوندهای برگشت پذیری را در پلیمرها به وجود آورده که می‌تواند شکسته و اصلاح گردد.

در تحقیقات پیشین از پیوندهای هیدروژنی برگشت پذیر برای اتصال پلیمرها جهت ساخت لاستیک استفاده شده است اما این نوع پیوندها بسیار ضعیف‌تر از پیوندهای کووالانسی می‌باشند. در این پژوهش محققان موفق به توسعه لاستیک هیبریدی با پیوندهای کووالانسی و برگشت پذیر شدند. اما ترکیب این دو نوع پیوند ذاتا غیر ممکن می‌باشد. محققان با توسعه رشته مولکولی باعث اتصال این دو نوع پیوند به یکدیگر شدند. این رشته در حقیقت پلیمرهای شاخه‌ای تصادفی می‌باشد که باعث ترکیب همگن این پیوندها در مقیاس مولکولی می‌گردند و لاستیکی شفاف، سخت و خود ترمیم شونده را به وجود می‌آورند.

دانلود کامل مقاله وسعه لاستیکی سخت و خود ترمیم شونده:

Tough Self-Healing Elastomers by Molecular Enforced Integration of Covalent and Reversible Networks

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است