خانه تکنولوژي پوشش مایع و شفاف که پنجره را تبدیل به یک پنل خورشیدی می‌کند

پوشش مایع و شفاف که پنجره را تبدیل به یک پنل خورشیدی می‌کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پنجره

 شرکت “فناوری پنجره خورشید”(SolarWindow Technologies) می‌گوید که می‌توان انرژی نور خورشید را با استفاده از چسباندن یک نوار شفاف به شیشه یا پلاستیک ذخیره کرد.

این شرکت طی 20 سال اخیر به دنبال رسیدن به این هدف بوده است. هدف آنها تبدیل پنجره‌ها به پنل‌های خورشیدی شفافی بود که بتوانند انرژی نور خورشید که از میان‌شان می‌گذرد را ذخیره کنند.

شرکت مذکور یکی از چندین شرکت فناوری در این حوزه است که به دنبال ذخیره انرژی خورشیدی در مقیاس کلان هستند.

ممکن است استفاده از این فناوری در خانه‌های شخصی چندان مفید به فایده نباشد، چرا که انرژی چندانی ذخیره نمی‌شود. اما این شرکت امیدوار است که در نهایت این فناوری را بر روی ساختمان‌های اداری و آسمان خراش‌ها بکار ببرد، تا انرژی خورشیدی را توسط چند هکتار شیشه به کار رفته در نمای این ساختمان‌ها ذخیره کند.

پنجره

پنل خورشیدی متشکل از سلول های کوچک

فناوری این شرکت اختصاصی و منحصر به فرد است؛ “سولار ویندو” یک آرایش خورشیدی فتوولتائیک (OPV) مایع و شفاف تولید شده از مخلوطی از کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن تولید کرده است که می‌تواند روی سطوح شفاف را بپوشاند.

پوشش مایع، سلول‌های خورشیدی فوق العاده کوچکی را تشکیل می‌دهد که به صورت گروه‌ها یا صف‌های منظم تشکیل شده‌اند.

نور خورشید که از این سلول‌ها عبور می‌کند، یک شارژ (بار) الکتریکی تولید می‌کنند. این شارژ الکتریکی سپس توسط شبکه‌ای از سیم‌های بسیار خوب و با کیفیت ذخیره می‌شود که هر کدام از موی انسان باریک‌تر هستند.

سیم‌ها نیروی تولیدی را به یک سیم خروجی بزرگتر هدایت می‌کنند و سپس به هر سیستم ذخیره نیروی دلخواه و موجود، مانند پانل‌های خورشیدی سنتی متصل می‌شوند.

برای تولید حداکثری قدرت، پوشش شفاف چندین بار روی سطح شیشه یا پلاستیکی کشیده می‌شود. پوشش و شبکه را می‌توان در دما و فشار محیط اعمال کرد، که باعث می‌شود تولید در مقیاس وسیع‌تر انجام شود.

“جان کونکلین”، مدیر عامل شرکت “سولار ویندو” گفت: پنل‌های معمولی خورشیدی به لحاظ زاویه‌ای نامنظم هستند. بنابراین شما نمی‌توانید از این پنل‌ها، پنجره بسازید. شرکت من در حال تلاش برای حفظ زیبایی معماری و شفافیت یک پنجره، به همراه تولید برق است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است