خانه علمی پژوهشیمقالات نسل جدید پنل‌های خورشیدی ارزان قمیت با استفاده از پلی استایرن

نسل جدید پنل‌های خورشیدی ارزان قمیت با استفاده از پلی استایرن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
polystyrene micro gel particles

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه منچستر موفق به توسعه نسل جدیدی از سلول‌های خورشیدی با استفاده از ذرات پلی استایرنی شده‌اند که در ساخت پنل‌های خورشیدی ارزان قیمت و پایدار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستاورد باعث کاهش هزینه‌های ساخت و تولید سلول‌های خورشیدی می‌گردد.

نتایج این تحقیقات در مجله Nanoscale به چاپ رسیده است. محققان با استفاده از ذرات میکروژلی پلی استایرن عایق باعث کاهش هزینه و بهبود پایداری سلول‌های خورشیدی پروسکایت (Perovskite Solar cells) یا PSCs شده‌اند. PSCs نوع جدیدی از پنل‌های خورشیدی هستند و یکی از 10 فناوری در حال ظهور توسط مجمع جهانی اقتصاد می‌باشد. این پنل‌ها باعث افزایش سرعت بهره‌وری تبدیل انرژی و کاهش هزینه‌ها می‌گردند.

پنل‌های خورشیدی گران قیمتی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد پنل‌های فتو ولتائیک ((PV  سنتی شامل سیلیکون می‌باشد که باعث جذب نور و تبدیل آن به انرژی می‌گردد. در پژوهش اخیر از پروسکایت به جای سیلیکون استفاده گردید.

با این حال PSCs موجود از پروسکایت هالید آلی فلزی به عنوان جذب کننده نور استفاده می‌کنند که به راحتی در معرض آب تخریب می‌گردد. این امر باعث استفاده محدود آن‌ها مخصوصا در آب و هوای مرطوب و بارانی می‌گردد. لایه‌های پروسکایت در سلول‌های خورشیدی ذاتا ناپایدار هستند و از پلیمرهای نازک و گران قیمت تشکیل شده‌اند. اما استفاده از پلی استایرن هزینه‌های تولید را کاهش و باعث بهبود پایداری PSCs می‌گردد.

دانلود کامل مقاله پنل‌های خورشیدی:

Reducing hole transporter use and increasing perovskite solar cell stability with dual-role polystyrene microgel particles 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است